امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 442 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

تلاش برای افزایش اعتبارات / پیش بینی میزان تلفات جاده ای تا پایان امسال

خبر ایران: مهندس داود كشاورزيان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در جلسات آتی با بخش خصوصی، نصب و بهره برداری سیستم های ایمنی و کنترل سرعت را در صورت تمایل به آنها واگذار خواهیم کرد.
تلاش برای افزایش اعتبارات / پیش بینی میزان تلفات جاده ای تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار خبرایران؛ مراسم گرامیداشت روز «حمل‌ونقل و رانندگان» و «روز راهدار» با حضور وزير راه و شهرسازی، وزرای سابق اين وزارتخانه، رؤسای سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مديران‌كل راه و شهرسازی و مديران‌كل حمل‌ونقل و پايانه‌های سراسر كشور، نمايندگان اصناف و بخش خصوصی ، پليس راهور و تعدادی از رانندگان و راهداران نمونه از سراسر كشور و اصحاب رسانه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

دراین مراسم «داوود کشاورزیان» رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهارداشت: اعتبارات راهداری، ایمنی راه و حمل‌ونقل، نوسازی ناوگان و افزایش بهره وری را در دستور کار سازمان قرار دادیم و تلاش ما در برنامه هایمان افزایش اعتبارات راهداری است و این موضوع را طی هماهنگی با معاونت راهبردی ریاست جمهوری و همچنین رایزنی با نمایندگان مجلس تعقیب می کنم و توفیقات نسبی در این زمینه کسب کرده ایم.

وی افزود:خوشبختانه تلفات جاده‌ای در 8 سال گذشته کاهش داشته و میزان تلفات جاده‌ای برون شهری تا پایان سال جاری به 14 هزار نفرخواهد رسید که با احتساب تلفات ناشی از تلفات درون شهری این رقم به 19 هزار نفر می رسد و ازطرفی شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل باید در زمان صدور برگه صورت وضعیت نظارت کامل داشته باشند و خدایی ناکرده به صورت فرمالیته بر روی گزینه های داخل برگه اعمال نظر نکنند.

کشاورزیان تصریح کرد: در فرصت های آتی با شرکت ها و بخش خصوصی در ایمنی راه جلساتی برگزار می کنیم تا علاوه بر استفاده از فناوری های نوین در کنترل سرعت، نصب، نگهداری و بهره برداری دستگاه ها را به عهده خودشان واگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات سازمان در نوسازی ناوگان باری بیش از ناوگان مسافربری است ونگاه کشور به نوسازی ناوگان باید بر اساس میزان مصرف سوخت و آلایندگی باشد و در این مورد نباید خساست به خرج دهیم.گرچه ناوگان حمل و نقل عمومی 10 درصد خودروهای موجود را تشکیل دهند اما حدود 40 درصد حجم تردد را به خود اختصاص می دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه وی در پایان گفت: در حال حاضر کشورداری 380 هزار کامیون دارای شناسنامه با پیمایش 70 هزار کیلومتر است که با توجه به میزان  پیمایش این رقم در کشور های توسعه یافته 4 برابر وضعیت ایران است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب