امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44405 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۳:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دستیابی به هماهنگی در اقدامات دستگاه اجرایی برای حل مشکلات بافت های فرسوده

خبرایران: عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور دستگاه های اجرایی ذی نقش در نوسازی بافت های فرسوده در جلسات ستادهای بازآفرینی و کمیته ها و کارگروه های ذیل ستاد، تصریح کرد: ما مدیریت یکپارچه نداریم، اما با اقدامی هوشمندانه توانسته ایم در حل مشکلات بافت های فرسوده به هماهنگی در اقدام برسیم.
دستیابی به هماهنگی در اقدامات دستگاه اجرایی برای حل مشکلات بافت های فرسوده

به گزارش خبرایران از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، زهرا نژادبهرام ضمن حضور در جلسه ای که با هدف بررسی اقدامات سازمان نوسازی در یکسال گذشته و برنامه های آتی این سازمان در قالب پیشنهادات برنامه بودجه برگزار شد، پس از استماع گزارش عملکرد سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه های بهسازی و مقاوم سازی مسکن، تأمین خدمات، تأمین فضای سبز، تأمین پارکینگ، پروژه های توسعه اجتماعی محلات، اقدامات پشتیبان و تأمین مسکن جایگزین، ارتقای کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت ها در محلات فرسوده و ناکارآمد و ... و میزان اعتبارات تخصیص داده شده و هزینه شده در هر حوزه، تصریح کرد: اعتقاد دارم شهرداری تهران در شرایط دشوار مالی کنونی چنانچه بخواهد برندی را برای دوران مدیریت سال های 96 تا 1400 در نظر بگیرد که بروز و ظهور داشته باشد، در دو حوزه بافت فرسوده و مناسب سازی معابر است.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه پروژه های بهسازی محیطی و ساماندهی محلات، با بیان این که اجرای این پروژه ها، ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش ارزش سکونت در محلات را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: اقبال سکونت و ایجاد تمایل به تداوم سکونت اهالی در محله، اخذ پروانه نوسازی و یا پروانه مقاوم سازی، افزایش رضایتمندی و ... از جمله معیارهای تأثیرگذاری پروژه های محرک توسعه بر محیط پیرامون خود است و این موضوعات برای ما دارای ارزش است.
نژادبهرام افزود: پیشنهاد می شود سازمان نوسازی نسبت به تهیه بروشور برای معرفی پروژه های بهسازی محیطی و ارزیابی تأثیرات مثبت اجرای آنها در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و همچنین برپایی نمایشگاهی به منظور معرفی پروژه های توسعه اجتماعی محلات و ارائه اطلاعات مربوط به شاخص ترین این پروژه ها اقدام نماید.
وی پس از گزارشی که در رابطه با اقدامات انجام شده در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، کمیته ها و کارگروه های ذیل این ستاد ارائه شد، عنوان کرد: دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی سال گذشته برگزار شد و انتظار می رود دبیرخانه ستاد بازآفرینی تهران از هم اکنون تدارکات لازم را جهت برگزاری جلسه ستاد ملی در اواخر بهمن ماه انجام دهد.
نژاد بهرام با اشاره به حضور دستگاه های اجرایی ذی نقش در نوسازی بافت های فرسوده در جلسات ستادهای بازآفرینی و کمیته ها و کارگروه های ذیل ستاد، تصریح کرد: ما مدیریت یکپارچه نداریم، اما با اقدامی هوشمندانه توانسته ایم در حل مشکلات بافت های فرسوده به هماهنگی در اقدام برسیم.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که یکی از روش های مناسب سازی زیست در بافت های فرسوده، استفاده از ظرفیت هایی همچون مقاوم سازی است، بر ضرورت تسری تسهیلات به سمت مقاوم سازی مسکن به منظور ایجاد ترغیب در این موضوع تأکید کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب