امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4447 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر اقتصاد؛

افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار دولت است/ نظارت بانک ها باید تقویت شود

شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد یکی از راه‌های افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی را افزایش سرمایه بانک‌ها دانست و گفت: برهمین اساس افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار دولت است.
افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار دولت است/ نظارت بانک ها باید تقویت شود

به گزارش خبر ایران، به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، شاپور محمدی در برنامه نگاه شب شبکه اول سیما با اشاره به برخی اقدامات دولت یازدهم برای بهبود اقتصاد از جمله تثبیت بازار ارز، تهیه بسته حمایت از تولید، بازنگری تسهیلات، ترخیص مواد اولیه از گمرک و مهلت وام ها، افزود: گرچه دولت در حوزه سیاست خارجی تلاش می کند ولی همیشه این فرض وجود داشته که امکان نرسیدن مذاکرات به نتیجه مطلوب هم وجود دارد از این رو همواره دو برنامه مورد نظر قرار گرفته است.
وی اظهار داشت:علاوه بر این تکیه بر تولیدات داخلی هم همیشه مورد تاکید بوده و در لایحه حمایت از تولید و بسته سیاستی دولت، مشکلات بخش خصوصی شنیده و به همه موارد توجه شده است.
محمدی کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی را یکی از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه موضوع افزایش سرمایه بانک ها در دستور کار دولت قرار دارد و در همین لایحه حمایت از تولید هم پیش بینی شده است.
وی افزود:حمایت هایی از جمله برای شهرک های دانش بنیان و شهرک های فناوری، برقی کردن چاه ها و حتی استفاده از منابع تجدیدپذیر در نظر گرفته می شود البته موضوع بهره وری و فناوری مقوله ساده ای نیست و سیاست های طرف عرضه شامل بهبود محیط کسب و کار، مقررات زدایی و انگیزش نیروی کار در بلندمدت جواب می دهد اگرچه برای خروج از رکود، سیاست های کوتاه مدت هم مورد نیاز است.
محمدی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس هر دو در راستای بهبود وضعیت مردم حرکت می کنند، گفت:نظارت بانک ها باید تقویت شود و تولیدکنندگان به تسهیلات دسترسی داشته باشند البته اگر نرخ سود خیلی از تورم پایین تر باشد، ممکن است تولیدکنندگان واقعی به این تسهیلات دسترسی پیدا نکنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب