امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44592 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به همت شرکت بازرگانی دولتی ایران؛

برگزیدگان دومین جشنواره ملی زنجیره گندم، آرد و نان تقدیر شدند

دومین جشنواره ملی برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان به همت شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.
برگزیدگان دومین جشنواره ملی زنجیره گندم، آرد و نان تقدیر شدند

به گزارش خبرایران، در این همایش که با حضور دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، فعالان زنجیره گندم، آرد و نان برگزار شد، از برگزیدگان زنجیره تامین گندم، آرد و نان تقدیر به عمل آمد. به گزارش غلات نیوز، دکتر کریمی، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در ابتدای این جشنواره بیان کرد: نگاه فرهنگی یزدان سیف به نان و گندم، نگاهی مقدس است اما قطعاً اشاعه یک فرهنگ، زمان‌بر است و از همه مهم‌تر نیت خاص، صبوری و همدلی می‌خواهد.
وی ادامه داد: باید بگویم در حال حاضر حال نان خوب نیست اما ما می‌توانیم با کمک مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، وزارت صمت، اتحادیه صنوف و تولیدکنندگان زنجیره بزرگ گندم، آرد و نان، حال نان را خوب کنیم.
دکتر کریمی در ادامه خطاب به برگزیدگان جشنواره ملی گندم، آرد و نان اظهار کرد: شما سفیرانی برای ارتقاء کیفیت نان هستید. از این به بعد حس مسئولیت، تعهد و گفتار شما چندین برابر شده است.
رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان خاطرنشان کرد: باید با همکاری صنوف و کانون، دست به دست هم دهیم و وزنه گندم، آرد و نان را در کشورمان بالا ببریم.
همه ما باید این توجه را داشته باشیم که دولت میلیاردها تومان هزینه صرف خرید گندم می‌کند. میلیاردها تومان هزینه صرف تبدیل گندم به آرد و میلیاردها تومان هم برای تولید نان هزینه می‌شود. امروز با افتخار می‌توانیم صنعت ماکارونی و شیرینی کشور را معرفی کنیم و نیز بخش نان با افتخار امروز نانی مأکول به مردم ارائه می‌دهد.
دکتر کریمی در خاتمه تأکید کرد: همگی ما باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم نانی خوب تحویل مردم دهیم.
در ادامه مهندس یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر صمت خطاب به حاضرین در این همایش با بیان اینکه امروز در حال سپاس‌گزاری از خادمان زنجیره گندم، آرد ، نان و مشتقات آن هستیم، اظهار کرد: نام زنجیره، حلقه‌های به هم پیوسته را در ذهن ما تداعی می‌کند که این حلقه‌ها باید با یکدیگر تعالی پیدا کنند. در وهله اول زمانی این حلقه‌ها به تعالی خواهند رسید که قدرت یادگیری و تعامل با یکدیگر داشته باشند که خوشبختانه این امر در حال حاضر حاصل شده است.
سیف با تأکید بر اینکه گفت‌وگوی این حلقه‌ها قدرت تکامل ما را افزایش خواهد داد، افزود: امروزه شاهد این هستیم که زمینه تکامل و گفت‌وگوی همه حلقه‌های زنجیره گندم، آرد و نان در کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فراهم است و دولت باید نیازهای حلقه‌های این زنجیره را تشخیص داده و در رفع آن‌ها گام بردارد.
معاون وزیر صمت افزود: بزرگ‌ترین چالش ما هماهنگی میان این حلقه‌هاست که امیدواریم بتوانیم آن را ارتقاء بخشیم.
سیف در ادامه با بیان اینکه باید اطلاعات ما از زنجیره گندم، آرد و نان کامل باشد، ادامه داد: امروزه اطلاعات ما در این زنجیره به اندازه کافی است. تمامی اطلاعاتی را که بر کمیت و کیفیت کالا در زنجیره عرضه می‌تواند مؤثر باشد، خوشبختانه امروزه در اختیار داریم.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امیدواریم بتوانیم فضای صمیمی‌تری با همه حلقه‌های زنجیره گندم، آرد و نان داشته باشیم و همه ما با هم باید در راستای ارتقاء این زنجیره تلاش کنیم.
در بخش بعدی مراسم، مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: حضور در جمع تولیدکنندگانی که در شرایط سخت فعلی به تولید می‌پردازند، افتخاری بزرگ است. بالاخص تولیدکنندگان نان که غذای 80 میلیون نفر را در کشور تأمین می‌کنند.
وی ادامه داد: 6 میلیارد دلار حجم اقتصاد زنجیره تأمین گندم، آرد و نان و صادرات محصولات این زنجیره به 66 کشور دنیا، به ما نشان می‌دهد باید به این زنجیره بزرگ توجه خاص شود.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در ادامه به ویژگی‌های منحصر به فرد زنجیره گندم، آرد و نان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امنیت غذایی نخستین ویژگی منحصر به فرد در زنجیره گندم، آرد و نان است که بسیار اهمیت دارد. ویژگی دوم تولید و ارزش افزوده است. ما در صادرات نیاز به ارزش افزوده داریم. این زنجیره امروز با محصولاتی که صادر می‌کند، 10 تا 20 برابر خود ارزش افزوده ایجاد می‌نماید. مصداق بارز صادرات با ارزش افزوده، زنجیره گندم، آرد و نان است. ویژگی‌ بعدی این زنجیره حل موضوع اشتغال در حلقه‌های مختلف و زیرساخت‌های این زنجیره تأمین است. ما امروز به اشتغال پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان نیاز داریم که این زنجیره آن را فراهم می‌کند.
مدرس خیابانی گفت: امروزه 2 برابر نیاز کشور، کارخانه آرد ایجاد شده و ما می‌توانیم از این موقعیت برای دستیابی به بازار صادرات استفاده کنیم و با استفاده از طرح عبور موقت ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را جبران و زمینه رشد و توسعه را در این صنعت فراهم کنیم.
تقدیر از برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان، دست اندرکاران صنعت گندم، آرد و نان و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان از بخش‌های اصلی این جشنواره بود.
همچنین در حاشیه مراسم از فاضل بجستانی، نانوای نمونه و پیشکسوت تهران و پدر سه شهید دفاع مقدس و همچنین سیدجواد حسینی، نانوای پیشکسوت دیگر تقدیر به عمل آمد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب