امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44594 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اهدای 270 میلیون تومان توسط هیأت امنای آثار جمالزاده برای تجهیز کتابخانه مرکزی

خبرایران: هیأت امنای آثار محمد علی جمالزاده، مبلغی معادل ۲۷۰ میلیون تومان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای خرید کتاب و اسکنر به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا کرد.
اهدای 270 میلیون تومان توسط هیأت امنای آثار جمالزاده برای تجهیز کتابخانه مرکزی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بنیاد حامیان دانشگاه‌تهران و به نقل از کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران؛ هیأت امنای آثار محمد علی جمالزاده، مبلغی معادل ۲۷۰ میلیون تومان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای خرید کتاب و اسکنر به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا کرد.

خیر جاودان دانشگاه تهران محمدعلی جمالزاده علاوه بر وقف بخشی از کتابخانه شخصی، دست نوشته ها و نامه هایش به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، حق التالیف آثار و سود سهام خود از شرکت های سیمان تهران و شمال و همچنین سپرده های بانکی خود را نیز وقف دانشگاه تهران نمودند.

هیات امنای آثار جمالزاده، درآمد حاصله از موقوفات جمالزاده را صرف احداث کتابخانه، اعطای بورس به دانشجویان رشته‌های ادبیات، احداث خوابگاه و صرف ایتام شهر اصفهان می‌کند، همچنین از محل چاپ آثار جمالزاده سالانه مبالغی به صندوق باقرالعلوم برای اعطای وام به دانشجویان اهدا می شود.

از آخرین اقدامات هیات امنای آثار جمالزاده، احداث یک خوابگاه با ۲۵۰ اتاق به نام «خوابگاه جمالزاده» در امیر آباد شمالی به بهره برداری رسیده است و مورد استفاده دانشجویان دانشگاه تهران است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب