امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44881 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار با فناوری نوناسل؛

حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی شد

شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، نسل جدید حسگرهای تصویر 108 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد.
حسگر 108 مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی شد

شرکت سامسونگ در مقام برند پیشرو در حوزه فناوری‌های پیشرفته نیمه‌هادی، نسل جدید حسگرهای تصویر 108 مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL Bright HM1 رونمایی کرد. این حسگر با استفاده از انواع فناوری‌های بهینه سازی از نوناسل و ISO هوشمند تا HDR آنی، امکان گرفتن عکس‌هایی فوق واضح با کیفیت 108 مگاپیکسل و تصویربرداری 8K با سرعت 24 فریم درثانیه را حتی در شرایط نامناسب نور فراهم می کند.

یانگین پارک، معاون مدیراجرایی بخش حسگرهای سامسونگ می گوید «برای اینکه بتوانیم لحظه های زندگی مان را به زیباترین شکل ثبت کنیم، سامسونگ همواره به دنبال نوآوری در حوزه پیکسل و فناوریهایی بوده که توانسته حسگرهای تصویر ISOCELL را به جایی برساند که حتی در شرایط نامناسب نور هم بهترین تصاویر را ثبت کنند.»

او افزود «با استفاده از فناوری‌های نوناسل و ISO هوشمند، حسگر ISOCELL Bright HM1 می تواند تصاویری بسیار دقیق را در محیط‌ها و شرایط نوری متفاوت ثبت کند».

این حسگر با مقیاس 1.33/1 اینچ با 108 میلیون پیکسل 0.8 نانومتری برای اولین بار مجهز به فناوری پیشرفته نوناسل شده است که در محیط‌های کم نور هم تصاویری کاملا روشن به دست می دهد. در سال 2017 سامسونگ فناوری تتراسل (Tetracell) را رونمایی کرد که پیکسل‌های همجوار را به شکل چهارتایی در مربع‌های دو به‌ دو تلفیق می کرد تا به شکل یک تک پیکسل عمل کنند. حالا فناوری نوناسل یک قدم فراتر رفته و پیکسل ها را به شکل یک مربع سه در سه تلفیق می کند. در حسگر HM1، نوناسل 9 پیکسل 0.8 نانومتری همجوار را به شکل یک پیکسل بزرگ 2.4 نانومتری با هم تلفیق می‌کند و این یعنی میزان جذب نور در این حالت بیشتر از دو برابر میزان جذب نور با فناوری تتراسل خواهد بود.

با افزایش تعداد سلول‌های همجوار، امکان اختلاط رنگ هم بیشتر میشود و همین موضوع فناوری‌های تلفیق پیکسل را با مشکل مواجه میکند. همین مشکلات باعث شده بود فناوری نوناسل در حد نظریه باقی بماند اما در حسگر HM1 این فناوری بالاخره به واقعیت پیوست. برای این کاراز فناوری ISOCELL Plus سامسونگ استفاده شد که میزان اختلاط اطلاعات و از دست رفتن نور را به حداقل رسانده و انعکاس نور را هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

در حسگر HM1 از دیگر فناوری‌های پیکسلی برای تکمیل کارکردهای نوناسل استفاده شده است. مثلا، فناوری ISO هوشمند در این حسگر با انتخاب هوشمندان بهترین ISO باعث میشود عکس نهایی شما بسیار واضح و با رنگ‌هایی براق باشد. در شرایط کم نور معمولا از ISO بالا استفاده میشود در حالیکه برای محیط‌های روشن باید ISO پایین استفاده شود.

در محیط‌هایی که شرایط نوری متغیری دارند و عکاسی در آنها دشوار میشود، فناوری HDR آنی در حسگر HM1 وارد کار شده و با بهینه کردن میزان نور ورودی، عکس‌ها و ویدیوهایی کاملا طبیعی را به شما تحویل می‌دهد. این حسگر با تعیین بهترین زمان قرار گرفتن هر پیکسل در معرض نور، تصاویر HDR را بصورت زنده برای هر دو حالت پیشنمایش و ثبت نهایی تولید میکند. برای رسیدن به بهترین تصویر ممکن، حسگر از سیستم جلوگیری از لرزش تصویر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (EIS) و Super PD و فناوری تشخیص فاز پیشرفته برای فوکوس خودکار صحیح و سریع استفاده می‌کند.

حسگر HM1 به کاربران امکان می دهد تا تصاویر باز و کلوزآپ از سوژه را تا 3 برابر زوم، بدون افت کیفیت ثبت کنند. برای انجام این کار، حسگر بصورت مستقیم و با استفاده از یک IP سختافزاری داخلی کار تبدیل پیکسل ها را انجام میدهد. در حالت عادی این کار به پردازنده موبایل منتقل میشود. این حسگر با داشتن 108 میلیون پیکسل، می تواند تصاویری با زوم 3 برابر و رزولوشن 12 مگاپیکسل بدون افت کیفیت به شما تحویل دهد.

حسگر ISOCELL Bright HM1 سامسونگ در حال حاضر به مرحله تولید انبوه رسیده است.

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الكترونيكس الهام‌بخش دنیا است و آينده را با ايده‌های نو و فناوري‌هاي خلاقانه و کاربردی اش شكل مي‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب