امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 44995 تاریخ انتشار: شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با نگاه گردشگری تاریخی در حصار ناصری ؛

نشریه «نشریه روایت تهران، قصه یازده» منتشر شد

خبرایران : مهمانان سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در روزهای برگزاری این رویداد می‌توانند از مقابل درب متروی ایران خودرو با سرویس‌های ایاب و ذهاب این رویداد در کاخ جشنواره حضور پیدا کنند.
نشریه «نشریه روایت تهران، قصه یازده» منتشر شد

به گزارش خبرایران به نقل روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران ، مجله " روایت تهران ، قصه یازده "  با تلاش ستاد گردشگری شهرداری با هدف معرفی جاذبه های گردشگری  این منطقه در 10 بخش به تحریر در آمده و به تفصیل گزارش هایی از عمارت های تاریخی ، موزه ها ، گردشگری مذهبی ، زورخانه ها و گرمابه های تاریخی ، آرامستان های تاریخی ، بیمارستان های تاریخی ، بوستان ها ، گذرهای و مسیرهای گردشگری  در آن نگاشته شده است.
در مجله " روایت تهران ، قصه یازده " شما می توانید پیشینه منطقه 11 پایتخت  در محدوده حصار ناصری از جمله هویت محله های "منیریه" و "امیریه "،ظرفیت های گردشگری منطقه ، تاریخ باغ شاه و رویدادهایش ، گران ترین خانه تهران ، خانه پدر جراحی ایران ، خانه مینایی ، خانه استاد مینیاتور ایران ، خانه رییس بلدیه تهران ، خانه وزیر جنگ دربار قاجار ، خانه 200ساله شیبانی ها وعمارت کلاه فرهنگی را بخوانید.
در بخش موزه های این مجله گردشگری به معرفی موزه ملی قرآن کریم ، کاخ مرمر ، موزه دخانیات ، موزه ثبت احوال و موزه روانپزشکی پرداخته شده و در بخش گردشگری مذهبی نیزتاریخ مهدیه تهران ، برج ساعت مسجد مشیر السلطنه ، مساجد تاریخی ساخته استاد لر زاده ، سقاخانه ها و عبادتگاه های تاریخی اقلیت های دینی قصه های خواندنی دارند.
بخش زورخانه هاو گرمابه های تاریخی نیز روایتی دارد از قدیمی ترین زور خانه تهران و باشگاه پولاد و آیین چراغ گردانی در زورخانه دخانیات، یک گرمابه 95 ساله و حمام انصاریان که حالا سفره خانه شده است.
آرامستان های قدیمی از جمله مقبره شیخ هادی و آرامگاه مشروطه خواهان به بیان سرنوشت ساکنانش می پردازد و بخش بیمارستان های تاریخی حاوی سرگذشت ساکنان خانه هایی است که امروز به بیمارستان تبدیل شده اند .
معرفی جاذبه ها و گذرهای گردشگری هم از دیگر بخش های این مجله است و می توانید با بوستان های مهم منطقه ، تاریخ بلند ترین خیابان خاورمیانه، اروپایی ترین میدان شهر تهران، گذر شهریار و هزار و یک قصه از هنر شهر ، تنها کوچه قرینه شهر تهران ، تنها چارسوی چوبی باقی مانده از دوران قاجار ، میدان تاریخی راه آهن و گذر کتابفروشی ها آشنا شوید.
این مجله بخشی دیگری هم دارد که در آن مسیرهای گردشگری برای یک روز گشت و گذار در قلب تاریخی پایتخت معرفی و روی نقشه نشان داده شده است.
علاقمندان برای دسترسی به نشریه " روایت تهران ، قصه تهران  می توانند به نشانی www.region11.tehran.ir و یا پایگاه جامع گردشگری به نشانی  https://visit.tehran.ir   بخش آموزش و پژوهش مراجعه کنند.

 
 
 
 
 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب