امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4510 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در برنامه ضیافت مطرح شد؛

ماجرای همراهی درختان در تلاوت سوره حمد برای شفای بانو امین/ بانو امین تجلی آیه خلق الانسان، علمه البیان بود

بانو علویه همایونی از شاگردان بانو امین گفت: مردم دیدند که در عمر 97 ساله‌ بانو امین تمام حرکات و رفتارش همه انسانی بود وی فطرت قرآنی خود را با نوشتن دستورات قرآن و با نوشتن کتاب‌های بسیاری به نمایش گذاشت وخانه داری و شوهرداری‌اش نیز همه قرآنی بود و تلاش داشت تا با نامحرمی روبه‌رو نشود
ماجرای همراهی درختان در تلاوت سوره حمد برای شفای بانو امین/ بانو امین تجلی آیه خلق الانسان، علمه البیان بود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ، خانم منانی از شاگردان مکتب بانوی امین در برنامه ضیافت که با هدف معرفی علما و مراجع سلف همه روزه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود حاضر شد و بیان داشت: هنر بسیار بزرگی و پیام بلندی که ایشان برای بانوان داشتند این بود که بانوان باید بر روی زمان‌های خود مدیریت داشته باشند زیرا ایشان خودشان از لحظه به لحظه زندگی‌شان استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: بانو امین در کنار دانش، مسائل خانواده برایشان اصل بود و مدیریت چگونه زیستن را به ما آموزش می‌دادند و می‌گفتند اگر می خواهید در مسائل علمی‌تان موفق باشید باید روی خانواده مراقبت داشته باشید، وی با همسرشان بسیار صمیمی و عاطفی و نسبت به تربیت فرزند بسیار عنایت داشتند.

شاگرد بانو امین تأکید کرد: ایشان بسیار برطریق اعتدال تأکید داشتند و خودشان نیز طریق اعتدال را رعایت می‌کردند در طراحی مسائل آموزشی نیز راه اعتدال را در نظر می‌گرفتند.

وی اظهار داشت: بانو امین در کتاب روش خوشبختی شان به زیبایی سبک زندگی اسلامی ایرانی را مطرح کرده‌اند، ایشان به دانشجو فقط دانش یاد نمی‌دادند بلکه روی روح و جان دانشجو تأثیر می‌گذاشتو تلاش داشتند تا مدل چگونه زیستن را به دانشجو بیاموزند.

وی افزود: منزل ایشان با توجه به این‌که همسر ایشان یکی از تجار سرشناس اصفهان بود منزلی پررفت و آمد بود اما ایشان با مدیریت درست بر روی تمامی امور احاطه داشتند حتی گاهی در حساب و کتاب به همسر خود نیز کمک می‌کردند.

خانم منانی تصریح کرد: یکی از ابعاد وجوی ایشان بعد عرفانی ایشان بود که به مراحل بالایی رسیده بود یکی از کتاب‌های ایشان هم در زمینه عرفان سیر و سلوک است کتابی که در آن سفرهای 4 گانه تکامل با راهبردهای بسیار زیبا بیان شده است و تعدادی از اسماء الهی نیز و راه حل های کاربردی برای توسل به این اسما در فرازهای انتهایی کتاب آمده است.

وی بیان داشت: سرکار خانم قاضی یکی از شاگردان بانو امین در رابطه با سلوک بانو تعریف می‌کردند در سال‌هایی که ایشان در نقاهت بودند یک بار از منزل ایشان تماس گرفتند که بیایید منزل بانو به دیدارشان. به دیدن بانو که رفتم بانو گفتند 7 بار سوره حمد را برای شفایم بخوان من شروع کردم به خواندن سوره حمد که دیدم درختان حیاط خانه ایشان هم با من سوره حمد تلاوت می‌کنند.پس از پایان تلاوت، جریان را برای بانو تعریف کردم ایشان گفتند تازه به یکی از رموز جهان هستی وقوف پیدا کرده‌ای .

وی در پایان خاطرنشان کرد:من فقط دوست دارم یک پیشنهاد را مطرح کنم و آن این که باید تلاش شود تا بنیادی علمی فرهنگی در رابطه با بانو امین تأسیس شود تا این بزرگوار الگوی بانوان مسلمان شوند.

 در ادامه برنامه با حاج خانم بانو علویه همایونی از شاگردان 50 ساله بانو امین تماس تلفنی برقرار شد و وی در این تماس بیان داشت: حاج خانم امین بانوی ایرانی، شخصی بود که  خلق الانسان و علمه البیان را وجود بخشید بیانش نیز بیان قرآن بود. وی فطرت قرآنی خود را با نوشتن دستورات  قرآن و با نوشتن کتاب‌های بسیاری به نمایش گذاشت و در حقیقت باید گفت این فطرت قرآنی‌اش بود که افعال و تدریس و آن خلقت انسانی‌اش را به نمایش درمی‌آورد .

این استاد اخلاق گفت: مردم دیدند که در عمر 97 ساله‌اش تمام حرکات و رفتارش همه انسانی بود او بانویی بود که به وظایف زنانگی‌اش بسیار اهمیت می‌داد وخانه داری و شوهرداری‌اش همه قرآنی بود و و طرز معاشرت با نامحرم را بسیار رعایت می‌کرد و تلاش داشت تا با نامحرمی روبه‌رو نشود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب سیر و سلوکش نمایشی از محبت به خداوند و خداشناسی و ترجمه کتاب ابن مسکویه نیز بیان اخلاق‌ انسان شناسی او بود زیرا او ترجمه هیچ کتابی را فقط به صورت رونویسی انجام نمی‌داد و در حقیقت تا بر روی آن تعقل نمی‌کرد هرگز آن مطلب را ترجمه نمی‌نمود زیرا بانو علمه البیانش قرآنی بود.

بانو علویه همایونی تأکید کرد: کتاب روش خوشبختی ایشان را مردم بخوانند تا ببینند این بانو چه نوع زندگی و چه عصمتی را نشان داده ست این‌ها همه بیان قرآن و خلقت انسانی است و تمام علمه البیان او قرآن بود و بیان خلقت انسان.تمامی انسان‌ها با فطرتی کامل و پاک متولد می‌شوند اما به این موضوع توجهی ندارند اما او با افعال و اعمال و استادی‌اش تلاش می‌کرد این فطرت پاک را نگه دارد.

وی در پایان گفت: در کل نیز انسان بسیار پرتلاشی بود گاهی به او می‌گفتم خانم کمی استراحت کنید می‌گفتند همه در حال فعالیت و تلاش هستند من نیز باید فعالیت کنم

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب