امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45104 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به هر قیمتی و با تمام وجود بیا؛

نیمار بیا و بارسلونا را نجات بده + عکس

سه روز پس از افتضاح برنابئو، بارسلونا تنها نیمار را چاره کار می بیند. منابع موثق خبر از احتمال شروع مذاکرات در هفته آینده می دهند.
نیمار بیا و بارسلونا را نجات بده + عکس

به گزارش  خبرایران به نقل از اسپورت، سه ماه به پایان فصل 20-2019 و 28 ماه به اتمام قرارداد نیمار با پی اس جی، نام این ستاره برزیلی بار دیگر در اطراف باشگاه بارسلونا شنیده می شود. دقیقا همان اتفاقی که تابستان گذشته رخ داد و نیمار یکی از جدی ترین گزینه های روی میز بارسلونا محسوب می شد. پس از شکست در جذب نیمار، بارسلونا حالا به فکر یک حمله دیگر در تابستان پیش رو است.

بارسلونا نیمار را گزینه شماره یک تابستانی خود قرار داده است و جذب نیمار و عدم انتقال او تاثیر مستقیم روی دیگر خریدهای تابستانی بارسا خواهد گذاشت. از رقم 170 میلیونی انتقال او گرفته تا دستمزد بالایش، می توانند تعیین کننده سیاست های نقل و انتقالاتی تابستانی باشگاه کاتالان باشند.

هدف بارسا این است که مثل فصل گذشته، جذب نیمار به درازا نکشد و تمام تابستان را صرف تلاش برای جذب او نکند که در غیر این صورت شانس جذاب گزینه های جانشینی از دست خواهد رفت. انتقال نیمار ماموریتی بسیار دشوار است چرا که همه از ضدیت پی اس جی با بارسلونا آگاهند.

 

چیزی به شروع مذاکرات نمانده

در باشگاه بارسلونا معتقدند زمان اندکی برای شروع برقراری ارتباط با نیمار باقیمانده است. بازی برگشت پی اس جی و دورتموند در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، هفته بعد برگزار خواهد شد و با توجه به شکست 2-1 پاریسی ها در بازی رفت، حذف این تیم یکی از احتمالات بالا خواهد بود. در بارسلونا بی صبرانه منتظر حذف شدن پی اس جی هستند؛ چرا که می دانند در صورت این اتفاق، نیمار نسبت به ادامه حضور در پی اس جی دلسردتر خواهد شد و باب مذاکره با بارسا را مجددا  باز خواهد کرد.

درگیری های اخیر با لئوناردو مدیر ورزشی پی اس جی و توماس توخل(سرمربی) هم باعث شده تا شرایط نیمار در پی اس جی ایده آل نباشد.

 

چرایی جذب نیمار

نتایج بد اخیر بارسا، وضعیت نه چندان خوب مجموعه بازیکنان بارسا، تعدد مصدومیت ها و نیز بالاتر رفتن سن ستاره های تیم از جمله مسی، باعث شده تا بارسلونا نیاز به جذب یک فوق ستاره که تاثیرگذاری سریعی روی کیفیت تیم داشته باشد را حس کند. اینجاست که نیمار به عنوان گزینه اول مطرح می شود. ستاره ای که سابقه 4 سال حضور درخشان در بارسا را دارد و این توانایی را دارد تا در 28 سالگی تفاوت ها را رقم بزند. او می تواند بهترین جانشین برای مسی نیز باشد و باعث شود تا پس از بازنشستگی فوق ستاره آرژانتینی، بارسا متوجه کمترین خسران ممکن شود.

نیمار بازیکن محبوبی در رختکن بارسلونا است. ستاره ای که مسی چشم بسته او را قبول دارد و این روزها در بهترین فرم خود نیز به سر می برد. از همه اینها گذشته، نیمار بارها از تمایلش برای بازگشت صحبت کرده است و جذب او می تواند خیال بارتومئو رئیس باشگاه در آخرین سال حضورش بر مسند ریاست را راحت کند.

جذب نیمار یکی از دشوارترین پروسه های نقل و انتقالاتی تاریخ بارسلونا خواهد بود. مذاکره با پی اس جی از یک سو و نیز رقم بالای انتقال و دستمزد هنگفت ستاره برزیلی، همگی موانعی جدی محسوب می شوند ولی سران بارسا با در نظر گرفتن تمامی جوانب، منتظر فرصتی برای حمله جدید به هر قیمت و با تمام وجود هستند.

 

پرونده قضایی نیمار و بارسلونا 

در اینکه بارسلونا خواهان جذب نیمار است، شکی نیست ولی هنوز پاسخی از نیمار نگرفته. سال گذشته در چنین روزهایی و پس از حذف پی اس جی از لیگ قهرمانان، نیمار اولین پالس های مثبت را برای بارسا فرستاد ولی امسال شرایط متفاوت است چرا که پی اس جی هنوز شانس خوبی برای صعود دارد و ستاره برزیلی نیز کاملا روی تیمش متمرکز است.

به اینها شکایت اخیر نیمار از بارسا را هم اضافه کنید که به همراه دو شکایت قبلی، او خواهان دریافت 36 میلیون یورو از بارسا شده است. شکایت اخیر البته که نشانه امیدوارکننده ای برای بازگشت نیمار محسوب نمی شود ولی بارسلونا امیدوار است با مذاکره، به تمامی این داستان ها پایان دهد.

در این میان، پی اس جی هم بیکار ننشسته و قصد تمدید با نیمار را دارد و البته هنوز پاسخی نگرفته است. بارسا با علم به همه اینها همچنان روی عقیده خود پابرجا مانده است؛ اینکه تابستان، نیمار گزینه اول و جدی برای تقویت تیم باشد.

مانعی به نام امباپه

جدایی نیمار قطعا ضربه بزرگی برای پی اس جی خواهد بود؛ به خصوص که احتمال جدایی کلیان امباپه نیز بالاست. ناصر الخلیفی مدیر قطری پی اس جی کوچکترین تمایلی برای از دست دادن دو ستاره خود ندارد اما تاکنون تلاش هایش برای تمدید قرارداد با آنها بی نتیجه مانده است.

در پی اس جی بیم این را دارند که امباپه با زیدان و رئال به توافق شفاهی دست یافته و در تابستان پیش رو یا سال 2021 راهی این تیم شود. اگر امباپه تمدید نکند، پی اس جی چاره ای جز فروش او در تابستان 2021 نخواهد داشت. قضیه نیمار نیز مشابه امباپه است و در نهایت الخلیفی تمام تلاش خود را خواهد کرد که حداقل یکی از این دو ستاره را حفظ کند. تمدید با نیمار می تواند اولین قدم باشد؛ اتفاقی که برای بارسا پایان همه چیز خواهد بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب