امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45302 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حقایق جالب و غیرمعمول در مورد گرجستان که احتمالاً نمی‌دانستید

خبرایران: کسانی که به گرجستان سفر کرده‌اند، بدون شک با زیبایی‌ها و دیدنی‌های این کشور از نزدیک آشنایی دارند. با توجه به قرارگیر‌ی گرجستان بین اروپا و آسیا و استقلال ۹۹ ساله این کشور، جشن‌های بسیار زیادی در این خطه انجام می‌شود.
حقایق جالب و غیرمعمول در مورد گرجستان که احتمالاً نمی‌دانستید

کسانی که به گرجستان سفر کرده‌اند، بدون شک با زیبایی‌ها و دیدنی‌های این کشور از نزدیک آشنایی دارند. با توجه به قرارگیر‌ی گرجستان بین اروپا و آسیا و استقلال ۹۹ ساله این کشور، جشن‌های بسیار زیادی در این خطه انجام می‌شود.

مناظر طبیعی همراه با کوه‌های برفی و سواحل زیبایی که در این کشور وجود دارد و شهرهای زیبایی نظیر تفلیس و باتومی، سبب شده است که به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در دنیا تبدیل شود.

از آنجایی که هزینه سفر به این کشور بسیار مقرون به صرفه است، هر زمانی که بخواهید می‌توانید به این منطقه زیبا و مدرن سفر کنید. معماری در این کشور دارای ریشه‌ای دیرینه است. به گونه‌ای که آثار ملی بسیاری در آن به ثبت میراث جهانی رسیده است.

برای اینکه در مورد این ناحیه رویایی حقایق جالبی را بدانید در ادامه این مقاله با راهنمای سفر توریستگاه همراه شوید.

 

 

1- ساکارلو نام دیگر گرجستان

برای مسافرت و گردشگری، گرجستان انتخابی بسیار مناسب است. بر خلاف تصور و باور بسیاری از افراد، مردم گرجستان کشور خود را با نام ساکارلو می‌شناسند. با این حال هنوز مشخص نیست که نام گرجستان چگونه انتخاب شده است. بر اساس نظریه‌ای در این باب صلیبیون مسیحی در قرون وسطی این کشور را وقف سنت جورج کردند. از آن زمان نام ساکارلو به گرجستان تغییر پیدا کرد.

با این حال مردم این کشور به سنت جورج احترام می‌گذارند. زیرا مجسمه‌ای بزرگ و عظیم از آن را در میدان مرکزی شهر تفلیس قرار داده‌اند.

 

2- مناظر زیبای دیدنی در گرجستان

این ناحیه از زمین دارای مناظر خیره‌کننده و طبیعی است. چشم اندازهای زیبا از مناظر خیره‌کننده، آب و هوای فوق‌العاده کوه آلپ، اسکی در این ناحیه و بسیاری از صحنه‌های طبیعی دیگر در این کشور گردشگران بسیاری را به آنجا کشانده است.

 

3- ارزانی در گرجستان

یکی از مهمترین مسائلی که در این کشور بسیار حائز اهمیت می‌تواند باشد، مقرون به صرفه بودن آن است. در واقع این کشور جز هفت کشور ارزان قیمت جهان به حساب می‌آید. هزینه رفت و آمد، خوراک، پوشاک و سایر هزینه‌های دیگر در این کشور به حدی است که این منطقه را مکان مناسبی برای گردشگری و مهاجرت کرده است.

 

4- قدیمی‌ترین شهر اروپا در گرجستان

یکی از با قدمت‌ترین شهرهای اروپا شهر کوتایسی است. این شهر در منطقه باستانی قفقاز جنوبی واقع شده است. در این شهر بسیاری از درگیری‌ها و اختلافات بر سر قدرت بین پادشاهان عثمانی و روس‌ها شکل‌گرفته است.

موزه تاریخی که در این ایالت وجود دارد شامل ۱۶۰۰۰ اثر تاریخی و هنری است. با بازدید از این موزه اطلاعات مناسبی را در مورد فرهنگ و قدمت این کشور به دست خواهید آورد.

 

5- گرجستان بزرگترین تولیدکننده بادام‌زمینی در جهان

یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورهایی که در زمینه تولید بادام‌زمینی فعالیت دارد، گرجستان است. این کشور با تامین ۴۴ درصد از کل بادام‌زمینی جهان رتبه اول را در این زمینه دارد. این در صورتی است که فلوریدا با ۱۳ درصد تولید بادام‌زمینی دومین صادرکننده این محصول به شمار می‌آید.

 

6- دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان

بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان در این کشور ساخته‌شده است. طراحی این آکواریوم به گونه‌ای است که بازدیدکننده با ورود به آن در ابتدا به تونل‌هایی بزرگ با مخازن آب زیاد وارد می‌شوند. استخرهای سرپوشیده با حیوانات دریایی متنوعی که در این آکواریوم وجود دارد، توانسته این مکان را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کند.

وجود تلالو نور در این آکواریوم همراه با تاریکی که در آنجا به چشم می‌خورد، بسیار دیدنی است. این امر سبب می‌شود تا حس کنید در اعماق اقیانوس به سر می‌برید. در این آکواریوم ۸ میلیون گالن آب، ۱۰۰۰۰۰ حیوان دریایی و ۵۰۰ گونه گیاه وجود دارد.

 

7- معماری مدرن در کنار قدمت تاریخی

گرجستان تلفیقی از معماری مدرن و تاریخی را در خود دارد. در این کشور پیشرفت ساخت و ساز و معماری را به وفور مشاهده می‌کنید. سازه‌های عجیب با معماری پیچیده و در عین حال ساده و زیبا سبب شده است تا این منطقه به قطب گردشگری تبدیل شود. یکی از نمونه‌های برتر معماری مدرن را در ساختمان پارلمان گرجستان می‌توانید مشاهده کنید.

 

8- کشور هلو

گرجستان را به عنوان کشور هلو نیز می‌شناسند. با این حال بزرگترین تولیدکننده هلو در جهان نیست. محصولاتی مانند پیاز شیرین ویدالیا و بادام‌زمینی در صادرات این کشور حرف اول را در جهان می‌زنند.

 

حقایقی کلی در مورد گرجستان

۱- بزرگترین رودخانه به نام می سی سی پی در ایالت شرقی این کشور قرار دارد.

۲- ۱۵۹ شهرستان در این کشور وجود دارد.

۳- اسم یکی از ایالت‌های این کشور به نام نانسی هارت، زنی جنگجو در نبرد گرجستان با انگلیس نام گذاری شده است.

۴- در این کشور ۶۵ گونه گیاهی و حیوانی وجود دارند که در معرض انقراض قرار دارند.

۵- بزرگترین مجسمه‌های جهان در ناحیه سنگ کوه این کشور واقع شده است. مجسمه‌هایی از رئیس جمهور جفرسون دیویس، ال جکسون و رابرت در این ناحیه وجود دارد.

۶- هرناندو دو سوتو گرجستان را در سال ۱۵۴۰ میلادی کشف کرد. این فرد از اروپا به این ناحیه آمده بود.

۷- بزرگترین گراز وحشی کشف‌شده در آلاپا دیده شده است.

۸- گرجستان چهارمین کشوری است که در تاریخ ۱۷۷۶ جزء اتحادیه اروپا شد. همچنین پنجمین عضویت در کنفدراسیون در سال ۱۸۶۱ را به دست آورد.

۹- تفلیس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است. در این شهر مناظر زیبای طبیعی و ساختمان‌های مدرن و تاریخی بسیاری وجود دارد. با توجه به پایتخت بودن این شهر، بسیاری از فعالیت‌های متنوع در آنجا شکل می‌گیرد.

10- یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس، حمام سولفور است.

۱۱- در گرجستان بیش از ۱۵ نوع رقص محلی وجود دارد. این رقص‌ها در یونسکو به ثبت جهانی رسیده‌اند. از معروف‌ترین رقص‌های این خطه را می‌توان فولکلور نامید.

۱۲- زبان گرجی را یکی از زبان‌هایی می‌دانند که دارای خط و الفبا است. در واقع چهاردهمین زبان در دنیا است که به این سیستم مجهز است.

۱۳- طبق تحقیقاتی که در زمینه باستان شناسی صورت گرفته است، اولین نسل از انسان‌ها در قفقاز گرجستان یافته شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که این کشور دارای تمدنی دیرینه است.

14- فرهنگ غذایی گرجستان بسیار متنوع و گسترده است تا جایی که غذا و نوشیدنی گرجستان در رتبه چهارم اروپا قرار گرفته است.

 

گردآوری: توریستگاه

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب