امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45404 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از ۳۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان ؛

بازی با جان مردم توسط خودخواهی برخی ها برای خوش گذرانی / بازار کرایه پلاک های شهرستان در روزگار کرونایی داغ شد

در شرایطی که برای توقف چرخه انتشار ویروس کرونا ممنوعیت و محدودیت تردد در استانها و شهرستانهای مختلف کشور ایجاد شده ، برخی از سوء استفاده گران در این شرایط خودروهای پلاک شهرستان را با قیمت های بین ۳۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای بازه زمانی مختلف کرایه می دهند.
بازی با جان مردم توسط خودخواهی برخی ها برای خوش گذرانی / بازار کرایه پلاک های شهرستان در روزگار کرونایی داغ شد

 به گزارش خبرایران ، در این شرایط که ورود به استانها و شهرهای کشور مخصوصا شهرهای شمالی به دلیل وضعیت قرمز محدود و ممنوع شده است، اطلاعات کسب شده  از استانهای مختلف نشان می دهد برخی افراد حاضر هستند خودروی خود را برای بازه زمانی از یک هفته تا یک ماه به کسانی که قصد ورود به شهرشان را دارند کرایه دهند .

 طبق این اطلاعات مبلغ مورد نظر توسط چانه زنی دو طرفه تعیین می شود ولی تا کنون برای یک هفته تقریبا بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان و برای یک ماه بین۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودروها با پلاک شهر مورد نظر کرایه گرفته شده اند .

 اطلاعات خبرنگار ما از برخی از این افراد نشان می دهد که این نوع کرایه خودرو بسته به نوع خودرو نیز متغییر است و اگر خودرو در رنج با کیفیت تری باشد کرایه بالاتری را نیز از طرف صاحب خودرو  مطالبه می کند.

 این نوع سوء استفاده جدید گویا ضوابط و شرایط خاصی را نیز دارد و کسانی که می خواهد خودرو کرایه کنند همچون کسانی که در شرایط عادی خودرو کرایه می کنند باید مدارکی را جهت ضمانت در اختیار صاحب خودرو قرار دهند و پیش از انجام این معامله پیرینتی از خلافی های خودرو و سابقه خودرو گرفته می شود و سپس تفاهم نامه ای با شرایط خودروهای کرایه نوشته و به امضا دو طرف می رسد.

 کنکاش های خبرنگار خودرونگاران در این باره نشان می دهد که صاحبان خودروهای شاسی بلند و خارجی در حال حاضر از بازار بهتری نسبت به سایر خودروهای کرایه برخوردار هستند و این نشان از سطح تمکن مالی کسانی دارد که خواهان کرایه این خودروها هستند.

 یکی از کسانی که به عنوان واسطه کرایه این خودروها خود را معرفی می کند در این باره به خبرنگار ما می گوید:"در حال حاضر تمایل به کرایه خودرو برای شهرهای شمالی بیشتر از  سایر شهرهاست و کمتر تمایلی برای کرایه شهرهای دیگر وجود دارد . البته بیشتر کسانی که خواهان کرایه خودرو هستند بخاطر داشتن ویلا و مایملک در شهرهای شمالی  به این سمت کشیده شده اند ."

 وی در مورد نرخ های کرایه این خودرو ها هم می گوید:" با توجه به ممنوعیت سفر به شهرهای شمالی، کسانی که شغلشان کرایه خانه و ویلا به مسافران عید بوده است حالا بازار کسادی دارند ، بیشتر از سایرین به سمت کرایه خودروهای خود آمده اند و سعی دارند به هر طریقی جبران عدم درآمد زایی از محل ویلاها و خانه هایشان را با کرایه خودروهایشان جبران کنند."

 این واسطه کرایه خودرو همچنین می افزاید:" در حال حاضر با افزایش تمایل به کرایه خودرو هر روز نرخ خودروها هم تغییر می کند مخصوصا این که سخت گیری ها برای ورود به شهرها و استانها بیشتر هم شده و کسانی که خودرو کرایه می دهند کرایه های بیشتری را مطالبه می کنند اما تقریبا رنج قیمت بین ۲۰ الی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متفاوت است و با نوع خودرو تغییر می کند."

 وی تاکید می کند:" کسانی که خودرو کرایه می دهند حتما از طرف مقابل مدارک لازم را دریافت می کنند و توافق نامه ای  دال بر این که خودرو در این بازه زمانی در اختیار فرد دیگری است را مطالبه می کنند تا در  صورت هر نوع مشکلی بتوانند ادله لازم را به دادگاه ارائه کنند."

 پیگیری های خبرنگار ما همچنین نشان می دهد که علاوه بر کرایه های سنگین خودرو با پلاک های شهرستان، برخی از افراد و خانواده ها به جای کرایه خودرو به صورت چمدانی سفر خود را آغاز کرده اند و  در مبادی ورودی شهر  با جا به جایی ماشین های پلاک شهر مورد نظرشان وارد شهر می شوند. حتی برخی از آوردن هر نوع ساک یا چمدان هم خودداری می کنند و با آغاز سفر بدون هیچ نوع تجهیزاتی خود را به شهر مورد نظرشان می رسانند.

گویا برخی از هموطنان به هر طریقی حاضرند از قرنطینه ای که به نفع خودشان است خارج شوند و سفر نوروزی شان را به قیمت از دست دادن سلامتی خود یا همشهریان شان داشته باشند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب