امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45464 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با مولفان منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

دسترسی الکترونیکی به منابع جشنواره رضوی راهی برای گذران مطلوب اوقات فراغت در روزهای خانه نشینی است

ابراهیم حسن بیگی از نویسندگان منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مطالعه را راهی برای گذران مطلوب اوقات فراغت در روزهای خانه نشینی دانست و گفت: امسال و در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ماندن در خانه، این مسابقه اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چراکه فراغت مردم،‌ زمان مناسبی برای روی آوردن به کتاب است.
دسترسی الکترونیکی به منابع جشنواره رضوی راهی برای گذران مطلوب اوقات فراغت در روزهای خانه نشینی است

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام برگزار می‌شود.

ابراهیم حسن بیگی، نویسنده کتاب «نشانه ها: قصه هایی از زندگی امام رضا (ع)»، از منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش نوجوان، در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: ورود نهاد به حوزه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، موجب رونق بیش از پیش این جشنواره شده است. امروز جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن اینکه عمق بیشتری پیدا کرده، در گستره وسیع تری نیز برگزار می شود که قابل تقدیر است. امسال و در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ماندن در خانه، این مسابقه اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چراکه فراغت مردم،‌ زمان مناسبی برای روی آوردن به کتاب است و مطمئنا با فراهم شدن امکان دسترسی الکترونیکی به منابع این جشنواره،‌ میزان استقبال بیشتر از سال های گذشته خواهد شد.

نویسنده کتاب «نشانه ها: قصه هایی از زندگی امام رضا(ع)» در معرفی این اثر، گفت: مدت ها قبل تصمیم داشتم مباحثه های امام رضا (ع) با دیگران را در قالب اثری داستانی به نگارش درآورم، که متاسفانه به سرانجام نرسید. اواخر دهه هفتاد بود که مدیریت وقت انتشارات به نشر، پیشنهاد نگارش کتابی در خصوص زندگی امام رضا (ع) را به من داد؛ با توجه به رجوعی که پیش از این به منابع این حوزه داشتم، استقبال کردم و به این ترتیب کتاب «نشانه ها» نوشته شد. این کتاب حاوی هفت حکایت مربوط به بازه زمانی استقرار امام رضا (ع) در مدینه،‌ حرکت به سوی مرو و استقرار ایشان در مرو است. این هفت حکایت، روایت دیدار هفت شخصیت با امام رضا (ع) است. «حسین بن عمرو»، «یونس بن عبدالرحمن بصره ای»، «سلیمان بن جعفر»، «محمد قرظی»، «علی بن ابی حمزه»، «ابو محمد» و «عبدالله صفوانی» شخصیت های این کتاب هستند و «نشانه ها» بازآفرینی روایت این دیدارها ویژه مخاطب نوجوان است.

حسن بیگی، با آرزوی سلامتی برای مردم ایران،‌ مطالعه را راهی برای گذران مطلوب اوقات فراغت در روزهای خانه نشینی دانست و گفت: خیلی از ما اگر بدانیم جایی، صندوقچه ای پر از گنج نهفته است، به هر زحمتی شده،‌ خود را به آن می رسانیم. واقعیت این است که ارزش کتاب ها فراتر از گنج هایی است که مشتاق به دست آوردن شان، هستیم. ما ارزش پول را می دانیم و آگاه هستیم که پول ابزاری است برای رسیدن به آرامش و امنیت بیشتر؛ اگر ضرورت مطالعه و دردی که از ما می کاهد را می دانستیم،‌ قطعا به سادگی از کتاب ها عبور نمی کردیم. به دست گرفتن کتاب، در اختیار داشتن صندوقچه ای ارزشمند است؛ قدر کتاب را بدانیم.

گفتنی است، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور، امکان مشارکت را در این بستر فراهم کرده است. کتابخانه‌های عمومی کشور به محض بازگشایی با برگزاری برنامه هایی با محوریت منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آماده پذیرایی از علاقمندان بوده و شرایط حضور در این جشنواره را فراهم خواهند کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب