امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4550 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک خبرداد؛

حمایت فدراسیون جهانی از انجمن ایران/ تشکیل فدراسیون ورزش‌های الکترونیک غرب آسیا به میزبانی ایران

چون وونگ لیم دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیکی گفت: ما از عضویت رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک کشورمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی حمایت می کنیم و من همین جا از مسئولان ورزش ایران برای حضور در مسابقات جهانی آذربایجان دعوت می کنم.
حمایت فدراسیون جهانی از انجمن ایران/ تشکیل فدراسیون ورزش‌های الکترونیک غرب آسیا به میزبانی ایران

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک شب گذشته با حضور «چون وونگ لیم» دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش‌های الکترونیک ، «لقمان شاورانی» رئیس انجمن ورزش های الکترونیک ایران ، «رضا عزیزیان» عضو هیات رئیسه انجمن ورزش های الکترونیک ایران ، «ابوذر بابارضا» نایب رئیس انجمن ورزش های الکترونیک ایران ، 3 عضو هیات استان های این انجمن واصحاب رسانه در باغ شاندیزتهران برگزار شد.

دراین نشست مطبوعاتی شاهورانی رئیس انجمن ورزش های الکترونیک اظهارداشت: این فدراسیون در دنیا شش سال است که راه اندازی شده و ایران با حمایت کمیته المپیک در تیرماه سال گذشته توسط افشارزاده به عضویت این فدراسیون درآمده و قرار بوده که رئیس فدراسیون ورزش های الکترونیک به ایران سفر کند، اما به دلیل مشغله کاری دبیرکل به این سفر آمد و ایشان یک ماه است این مسئولیت را قبول کرده و قبلا مسئول اجرایی این فدراسیون بوده است.

شاورانی تصریح کرد :46 کشور تحت پوشش فدراسیون جهانی این رشته 17 کشور در آسیا، 22 کشور در اروپا، یک کشور در استرالیا و 3 کشور در آفریقا هستند. همچنین ایران به عنوان ریاست کنفدراسیون غرب آسیا انتخاب شد و قرار است بعد از مسابقاتی که در کشور آذربایجان برگزار می‌ شود نامزد ایران برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون مشخص شود.

رئیس انجمن ورزش های الکترونیک ایران خاطرنشان کرد :5 کشور کره جنوبی، روسیه، رومانی، سنگاپور و آفریقای جنوبی عضو این هیات رئیسه هستند و ایران قرار است اگر مجوز لازم را بگیرد، عضو ششم این کشورها شود و به زودی قرار است ایران با کره جنوبی در مسابقات ورزش های الکترونیکی دیداری داشته باشد.

بنابراین گزارش، در ادامه نشست خبری «چون وونگ لیم» دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک نیز با ابراز خرسندی از اولین سفر خود به ایران گفت: ما از عضویت رئیس انجمن ورزش‌های الکترونیک کشورمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی حمایت می کنیم و من همین جا از مسئولان ورزش ایران برای حضور در مسابقات جهانی آذربایجان دعوت می کنم.

وی ادامه داد: ایران یکی از قوی ترین و تاثیرگذارترین کشورهای عضو فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک است و اولین کشوری است که عضو این فدراسیون شده و می تواند مدل قویی برای کشورهای غرب آسیا باشد تا آنها نیز این مدل و ساختار تشکیلاتی را پیاده سازی کنند.

وونگ لیم با اعلام اینکه پیشنهاد تشکیل و راه اندازی فدراسیون غرب آسیا را با مدیریت و میزبانی ایران به مسئولان وزارت ورزش داده است تاکید کرد: فدراسیون جهانی به طور کامل از انجمن ایران حمایت کرده و ریاست کمیته اقتصادی فدراسیون جهانی را نیز به ایران محول می کند.

بنابراین گزارش، در ابتدای این مراسم «لقمان شاورانی» رئیس انجمن ورزش های الکترونیک ایران ضمن عرض خیرمقدم به دبیرکل فدراسیون جهانی یک هدیه از صنایع دستی کشورمان را به رسم یادبود به دبیرکل اهدا کرد.  

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب