امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45528 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ویروس کرونا پای دارا خسروشاهی را به یک پرونده شکایت باز کرد

خبرایران: دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر متهم شده است که برای تشخیص ویروس کرونا در رانندگان شرکت خود سخت گیری بیش از حد به خرج می دهد و همین موضوع باعث می شود نه تنها جان آنها به خطر بیفتد، بلکه از حقوق خود در دوران قرنطینه محروم شوند.
ویروس کرونا پای دارا خسروشاهی را به یک پرونده شکایت باز کرد

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر متهم شده است که برای تشخیص ویروس کرونا در رانندگان شرکت خود سخت گیری بیش از حد به خرج می دهد و همین موضوع باعث می شود نه تنها جان آنها به خطر بیفتد، بلکه از حقوق خود در دوران قرنطینه محروم شوند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اتحادیه رانندگان انگلستان می گوید شرایط تعیین شده از سوی اوبر، عملا امکان دسترسی به پرداخت حقوق بیماران را غیرممکن کرده است.

در اوایل ماه مارس اوبر گفت که رانندگانی که بیماری کرونا در آنها تشخیص داده می شود تا  14 روز واجد شرایط دریافت خدمات خاص بیماری هستند اما برای تایید ادعای بیماری، رانندگان به اسنادی نیاز دارند كه نشان می دهد  توسط پزشک بیمار تشخیص داده شده اند و باید فورا قرنطینه شوند.

اما اعتراض اتحادیه رانندگان انگلیس از تصمیمات جدید خسروشاهی به این دلیل است که می گویند بر اساس راهنمایی دولت در انگلستان افراد به محض اینكه گمان می كنند بیمارند به جای مراجعه به خدمات درمانی باید خود را قرنطینه کنند، مگر این که علائم حادی بیماری مثل مشکل تنفسی حاد را داشته باشند، بنابراین به دست آوردن مستندات پزشکی در موراد خفیف، كم و بیش غیرممكن خواهد بود.

اتحادیه رانندگان انگلستان روز چهارشنبه بیانیه ای را صادر و اوبر را متهم کرد قصد دارد با این پیش شرط، امکان دسترسی رانندگان به حقوق و مطالباتشان را سلب کند. بر اساس سیاست اوبر رانندگانی که شایسته دریافت غرامت بیماری هستند باید مدارک زیر را ارائه کنند:

_مستندات پزشکی مورد تایید مرجع بهداشت عمومی با تشخیص COVID-19

_سفارش پزشک برای قرنطینه سریع و عدم ادامه فعالیت شغلی

اوبر وعده داده در صورت تحقق این دو مورد، كمكهای مالي در سطح جهان در دسترس خواهد بود.

با توجه به این که مجوز فعالیت اوبر در لندند دو بار دیگر نیز باطل شده است، شکایت جدید می تواند یک خطر جدی برای این شرکت باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب