امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45539 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در سایه اجرای موفق طرح کاپ محقق شد؛

دریافت گواهی ملی استاندارد کمپوست توسط سازمان مدیریت پسماند

خبرایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت : سازمان پسماند از زباله های آلی محصولی به نام کمپوست تهیه و تولید می کند که برای کسب استانداردهای ۱۰۷۱۶ و ۱۳۳۲۱ سازمان ملی استاندارد کشور باید یک سری مشخصات و ویژگی های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی در آن لحاظ می شد.
دریافت گواهی ملی استاندارد کمپوست توسط سازمان مدیریت پسماند
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار داشت : سازمان پسماند از زباله های آلی محصولی به نام کمپوست تهیه و تولید می کند که برای کسب استانداردهای ۱۰۷۱۶ و ۱۳۳۲۱ سازمان ملی استاندارد کشور باید یک سری مشخصات و ویژگی های میکروبی، شیمیایی و فیزیکی در آن لحاظ می شد. 
در ۶ ماه گذشته با تغییر و اصلاح فرایندهای پردازش پسماند شهری در خطوط پردازش آرادکوه شاهد افزایش راندمان جداسازی بودیم که در نتیجه آن افزایش خلوص پسماندهای آلی حاصل شد. پسماندهای آلی با درصد خلوص بالا در مرحله بعد وارد سایت کمپوست می شوند.
کسب گواهی استاندارد بدان معناست که کمپوست تولیدی سازمان از این پس بدون هیچ گونه محدودیتی می تواند در فضای سبز شهری، خانه ها، باغ ها و‌ زمین های کشاورزی استفاده شود. 
اخذ این موفقیت مرهون اجرای موفق طرح کاپ (کاهش پسماند) است چراکه با اجرای این طرح که به دنبال خود افزایش آگاهی مردم نسبت به ضرورت و نحوه تفکیک پسماند، کاهش تولید زباله و کاهش پسماندهای حجیم را به همراه داشت، در نهایت پسماندی که وارد سایت آرادکوه می شد از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب