امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45606 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد؛

کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ می شود

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: همه گیری ویروس کرونا باعث رکود جهانی در ۲۰۲۰ می‌شود، ولی تولید اقتصادی در جهان در ۲۰۲۱ بهبود می یابد.
کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ می شود

به گزارش خبرایران به نقل از رویترز، کریستالینا جرجیواوا، رییس صندوق بین‌المللی پول از اقدامات مالی فوق‌العاده ای که بسیاری کشورها برای تقویت سیستم های بهداشتی و حمایت از شرکت ها و کارگران آسیب دیده خود به کار گرفته اند و همچنین از اقدامات بانک های مرکزی برای تسهیل سیاست‌های مالی استقبال کرد.

وی گفت:« اقدامات بیشتری لازم است، مخصوصاً در بخش مالی». جورجیوا این اظهارات را پس از یک کنفرانس بین وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه ۲۰ که از بزرگترین اقتصادهای جهان تشکیل می‌شود، بیان داشت و گفت همگی موافق لزوم اتحاد و همبستگی در کل دنیا هستند.

«هزینه های انسانی همه گیری ویروس کرونا تا الان هم بسیار بالا بوده و لازم است تمام کشورها با هم برای حفاظت از مردم و محدود کردن آسیب‌های اقتصادی آن همکاری کنند». بیشتر کشورها برای مهار گسترش سریع ویروس کرونا قرنطینه اعلام کرده اند. این ویروس تاحالا ۳۳۷۵۰۰ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۱۴۶۰۰ نفر را گرفته است.

جورجیوا گفت: دورنمای رشد اقتصاد جهان منفی است و صندوق بین‌المللی پول انتظار یک رکود را حداقل به وخامت بحران مالی جهانی در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و حتی بدتر از آن دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب