امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45757 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جلسه غربالگري شهروندان منطقه ۱۹ با هدف مقابله با ويروس كرونا برگزار شد

خبرایران : اعضاي ستاد مقابله با كروناي شهرداري منطقه ١٩ طي جلسه اي به بررسي اقدامات انجام شده براي مقابله با ويروس كرونا و اجراي طرح غربالگري شهروندان پرداختند.
جلسه غربالگري شهروندان منطقه ۱۹ با هدف مقابله با ويروس كرونا برگزار شد
به گزارش خبرایران از  روابط عمومي شهرداري منطقه ١٩، طي اين جلسه كه صبح امروز با حضور شهردار منطقه،فرمانده ناحيه مقاومت بسيج ابوذر، معاون مركز بهداشت جنوب شهر،  معاون مدير كل سلامت شهرداري تهران،جانشین سرکلانتر، فرمانده آتش نشانی منطقه ۷، دبیر شورایاران منطقه، آموزش و پرورش و مدیران شهرداری منطقه برگزار شد.
 
 علي توكلي شهردار منطقه  از مسئولیت پذیری همکاران منطقه و خدمات ارزنده آتش نشانی، بسیج، نیروهای انتظامی و مرکز بهداشت جنوب در راستای کنترل و مقابله با این ویروس قدردانی کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت همکاری و همدلی مسئولین و شهروندان در مقابله با كرونا ، بر تداوم عملیات ضد عفونی و گندزدایی معابر، اماکن عمومی و سایر نقاط تا ریشه کنی اين ويروس تاکید کرد.
 
توكلي خاطر نشان کرد: طی گزارشی از سوی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی،  منطقه ۱۹ در پهنه جنوب به لحاظ انتشار این ویروس وضعيت خوبی در ۲-۳ محله از جمله میدان تره بار مرکزی نداشتیم که با تلاش همکارانمان و همت والای گروه های جهادی که شبانه روزی پای کار هستند، از اين وضعيت  خارج و در ردیف مناطق سفید پهنه جنوب شهر تهران قرار گرفت.
 
شهردار منطقه خواستار تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر نهادهای خدمت رسان در طرح غربالگری شهروندان شد و افزود: باید تمام توان خود را بسیج کنیم تا همه شهروندان در این طرح مورد سنجش قرار گرفته و در صورت داشتن علائم این ویروس هرچه سريع تر شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شوند.
 
 در ادامه بدری معاون مرکز بهداشت جنوب شهر با ابراز خرسندی از همکاری و همدلی نهادهای شهری خدمت رسان، به راه اندازي سامانه سيب اشاره كرد و گفت: اين سامانه به صورت یکپارچه قابلیت ثبت اطلاعات شهروندان را در خصوص  ویروس كرونا دارد كه با ورود به سایت salamat.gov.ir ، اعلام خود اظهاری و تکمیل پرسشنامه در صورت لزوم از طريق شماره 4030 با آنها تماس گرفته می شود.
 
در این جلسه سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر نيز ضمن ارائه گزارشی درخصوص اقدامات بسیج در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از  آمادگی نیروهای بسیجی در طرح ملی غربالگری از شهروندان خبر داد. 
 
همچنين غلامی فرمانده آتش نشانی منطقه ۷ عملیاتی به تشريح اهم اقدامات صورت گرفته براي گندزدایی و ضد عفونی میادین میوه و تربار محلی, پمپ بنزین ها, ورودی مساجد, مدارس با ماشین و  ساختمان ستادی منطقه ۱۹ با دستگاه فوگر و نيز اعلام آمادگی این منطقه عملیاتی به منظور ضد عفونی سایر مکان های اعلام شده از شهرداری منطقه  پرداخت.
 
مهدي اميري معاون مدیر کل سلامت شهرداری تهران نيز در ادامه جلسه اظهار كرد: درصورت اعلام فوتی ناشی از این ویروس ، شماره تماس خانواده های این عزیزان برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی دریافت و به اين اداره ارسال شود. ضمن اينكه شماره تلفن شهرونداني که تاكنون مركز بهداشت با آنها تماسي نگرفته است از طريق اين مركز در اختيار مسئولين خانه هاي سلامت قرار گيرد تا در اسرع وقت با آنها تماس گرفته شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب