امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 45781 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازدید وزیر نفت از دستاورد ملی پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه انرژی و محیط زیست

خبرایران : CHP از موضوعات مهمی است که باید به دنبال بازاریابی و تبلیغ آن باشیم و مردم را به استفاده از این سیستم پیشرفتهء تولید همزمانِ برق و حرارت تشویق کنیم.
بازدید وزیر نفت از دستاورد ملی پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه انرژی و محیط زیست
به گزارش خبرایران از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، مهندس بیژن زنگنه 14 فروردین ماه در بازدید از دستاوردهای پژوهشگاه در حوزه انرژی و محیط زیست، با تاکید بر اینکه می بایست در سال های آتی بازدهی انرژی را در کشور افزایش دهیم، تصریح کرد: درصدد هستیم تا با میزان گازی که هم اکنون تولید می کنیم و به سادگی نیز قابل افزایش نمی باشد، بازدهی انرژی را افزایش بخشیم بدون آنکه خللی در رفاه مردم ایجاد شود.
 
وزیر نفت در همین راستا اظهار داشت: بازدهی انرژی در ایران بسیار پایین است و یا به عبارت دیگر شدت انرژی بسیار بالا است و این امر نقصی بزرگ محسوب می شود.
 
ایشان به راه حل های مناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: هم اکنون با راه حل های قیمتی که شاید قاطع ترین و موثرترین روش ها باشد نمی توانیم پیش رویم و این گونه مشکلات را مرتفع سازیم، از این رو می بایست به دنبال راه حل های غیر قیمتی باشیم مسئله CHP یکی از این راه حل ها محسوب می شود.
 
مهندس زنگنه با تاکید بر این که بیشترین فشار به سیستم تامین انرژی کشور در زمستان صورت می گیرد گفت: تفاوت میان زمستان و تابستان از نظر سرمایش حدود 350 میلیون متر مکعب گاز در روز است که این مقدار به شبکه گازی کشور فشار زیادی وارد می کند.
 
وی افزود­­­: به همین منظور باید بدون آنکه رفاه مردم آسیب ببیند، مصارف گرمایشی را کنترل کنیم که یکی از راه حل های مناسب در این زمینه، استاندارد سازی موتورخانه ها و بخاری های منازل مسکونی است.
 
ایشان با تاکید بر اینکه سیستم CHP می تواند در این زمینه کارآمد باشد تصریح کرد: امروز در خصوص چگونگی فعالیت ها در این زمینه با شرکت دانش بنیان آران، ایران خودرو و ایپکو مذاکراتی صورت گرفت.
 
وزیر نفت به دیگر دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت نظیر سیستم های اندازه گیری الاینده ها و رفع آلایندگی خاک اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای خوبی امروز در پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردیم و برای آن ها آرزوی توفیق دارم و امیدوارم در سال جدید که سال جهش تولید نامگذاری شده است فعالیت ها با اراده و امید بیشتر پیش رود.
 
گفتنی است در این بازدید مهندس میر سلیم، نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و مهندس زالی مدیر عامل ایران خودرو دیزل به همراه هیات همراه حضور داشتند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب