امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 459 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

موسی نجفی؛

هیچ‌گاه حرف‌ها و ادعاهای‌هالیوود و غرب اعتبار نداشته است

خبرایران:«موسی نجفی» استاد تاریخ و فلسفه سیاسی دانشگاه گفت: پیشینه هالیوود و غرب به خوبی نشان داده که حرف‌ها و ادعاهای‌شان هیچ‌گاه سندیت و ارزش و اعتبار نداشته است.
هیچ‌گاه حرف‌ها و ادعاهای‌هالیوود و غرب اعتبار نداشته است

به گزارش خبر ایران: «موسی نجفی» استاد تاریخ و فلسفه سیاسی دانشگاه گفت: پیشینه هالیوود و غرب به خوبی نشان داده که حرف‌ها و ادعاهای‌شان هیچ‌گاه سندیت و ارزش و اعتبار نداشته است، اقلیت‌های مذهبی در هر دوره‌ای به خصوص دوران آل بویه در ایران با آرامش در کنار هم می‌زیسته‌اند و مشکل خاصی هم نداشته‌اند، در برخی دوره‌ها نیز اقلیت‌های مذهبی با پرداخت جزیه - مالیاتی مربوط به اقلیت‌های دینی - تحت حمایت کامل حکومت اسلامی قرار می‌گرفتند.

وی افزود: در دوران آل بویه (زمان ابوعلی سینا) که دوره چندان طولانی هم نبود، حکومت دست شیعیان بود، برخلاف دوره سلجوقیان که سنی‌های بسیار متعصب در صدر حکومت بودند، هیچگونه تعصب خاص مذهبی نسبت به اقلیت‌های مذهبی وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به سابقه هالیوود در ساخت فیلم‌هایی چون «300»، «بدون دخترم هرگز» و ... متذکر شد: آثار هالیوود هیچ‌گاه سندیت تاریخی نداشته‌اند. در دوره‌ای که اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی وجود دارد، غربی‌ها در تلاش‌اند که ایران را یک غول بی‌شاخ و دم و خطرناک جلوه دهند، آن‌ها در تلاشند که ایران قبل از اسلام را به گونه‌ای و ایران پس از اسلام را به گونه‌ای دیگر تخریب کنند، بنابراین غربی‌ها خود رفتارهای وحشیانه و نژادپرستانه‌ای نسبت به اقلیت‌های مسلمان داشته‌اند و کشتارهای زیادی در مورد آن‌ها در دوره قرون وسطی انجام داده‌اند؛ کشتارهایی که در آندلس انجام دادند و حقوق انسان‌ها را زیر پا گذاشتند، آن وقت همواره در تلاش‌اند تا چهره را خود را موجه نشان دهند و کارها و پیشینه بد خودشان که هنوز آثار بسیاری از آن‌ها پابرجاست را به دیگران نسبت دهند.در مورد فیلم «ابوعلی سینا» به نظر می‌رسد که آن‌ها سعی کرده‌اند که با یک تیر دو نشان بزنند، یکی ایران و دیگری مذهب تشیع را تخریب کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب