امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46301 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۴:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه یک : آیین بهره برداری از پروژه های بزرگ شهری با تاکید بر توسعه سرانه های فرهنگی، گردشگری

خبرایران : پروژه های بزرگ شهری با هدف توسعه سرانه های فرهنگی، فضای سبز، تفرجگاهی و رفع معضلات ترافیکی و عمرانی در شمال تهران آماده بهره برداری شهروندان شده است.
شهردار منطقه یک : آیین بهره برداری از پروژه های بزرگ شهری با تاکید بر توسعه سرانه های فرهنگی، گردشگری
به گزارش خبرایران از روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق بیان کرد: پروژه های توسعه منطقه ای، محله ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات ۲۷ گانه شمال تهران و تسهیل در خدمات رسانی شهری، با تلاش نیروهای شهرداری منطقه در حال اجراست که تعدادی از آنها فردا- چهارشنبه ۱۰ اسفندماه - با حضور مدیران شهری تهران به بهره برداری می رسد.

صباغ توسعه فضاهای فرهنگی را به دلیل جاذبه های گردشگری و تفرجگاهی در منطقه یک مورد توجه دانست و گفت: پیاده راه فرهنگی باغ فردوس یکی از مراکز گردشگری منطقه است که مورد توجه خاص شهروندان قرار دارد بر همین اساس  عملیات احداث آب نما به سبک ایرانی اسلامی، روشنایی کل مسیر به طول ۱۵۰ مترمربع، ساخت ۲ هزار متر مربع معبر، کاشت یک هزار و ۵۰۰ نهال و درختچه، گل کاری محوطه، بازپیرایی حدود یک هزار متر چمن و رنگ آمیزی، نقاشی دیواری و... در آن اجرا و برای حضور شهروندان مهیا شده است.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: ساماندهی ترافیکی منطقه نیز از اولویت های طرح های اجرایی مدیریت شهری است که بر همین اساس طرح اتصال بلوار ارتش به بزرگراه لشگرک مطرح و آماده اجرا شد و در حال حاضر این پروژه به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۵ متر جهت رفع گره ترافیکی این محدوده و کاهش حوادث، آماده بهره برداری و همچنین تعریض معبر خیابان شهید طباطبایی پور نیز در حال تکمیل است که به موازات آن پایدارسازی دیواره مسیل این خیابان نیز انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: یکی از دغدغه های شهروندان نیاوران بحث آبگرفتگی خیابان شهید باهنر به دلیل عدم گنجایش کافی نهر در زمان بارش ها بود که به منظور رفع این مشکل و رسیدگی به درخواست شهروندان، شبکه جمع آوری آبهای سطحی حدفاصل خیابان یاوری تا میدان شهید باهنر به طول بیش از ۵۰۰ متر اجرا و در مرحله بهره برداری قرار دارد.

او ساماندهی سرویس های بهداشتی در ابتدای مسیر درکه را نیز یادآور شد و گفت: درکه به عنوان یکی از مراکز گردشگری منطقه یک است بر همین اساس در حدود ۸ چشمه سرویس بهداشتی عمومی با مناسب سازی برای کم توانان جسمی و حرکتی در ابتدای این مسیر آماده  سازی شده است.

صباغ با اشاره به دیگر پروژه های شهری افزود: منطقه یک شهر تهران با وجود پتانسیل های مذهبی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی قابلیت توسعه در زمینه های مختلف را دارد که در سال جاری توسعه ها با محوریت پروژه های ترافیکی، خدمات شهری، عمرانی و اجتماعی در این منطقه  به اجرا رسید تا خدمات رسانی به شهروندان در همه زمینه ها اجرا شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب