امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46384 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس / پرداخت تسهیلات۱۲درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا

خبرایران : رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی با اشاره به موضوعات وام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، بر ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در بورس و انتشار اوراق بدهی تاکید کرد.
واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس / پرداخت تسهیلات۱۲درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا
به گزارش خبرایران، عبدالناصر همتی در این یادداشت آورده است: در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تاکنون بیش از19.3 هزارمیلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت کرده و درحال تدارک منابع لازم برای اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات۱۲درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا هستیم.
وی افزود: باتوجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکت های دولتی و بانک ها و تکمیل سهام شناور شرکت های بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به صدور بخشنامه‌ای درباره ضرورت واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس در راستاى اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهدارى بانک ها گفت: نحوه اقدام و عملکرد بانک ها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران بانک‌ها در همراهی با سیاست های اقتصادی دولت است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب