امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46415 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تجهیزات مرغداری با قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم ؟

خبرایران : در این مقاله به صورت کلی در مورد تجهیزات مهم مورد استفاده در مرغداری ها اعم از تهویه مرغداری ، قفس پرندگان و پرکن صحبت خواهیم کرد .
تجهیزات مرغداری با قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم ؟
مراکز پرورش طیور که در زبان عامه از آنها با عنوان مرغداری نام برده می شود مراکزی می باشند که در آنها پرندگان از چند روزگی تا چندماهگی به منظور های مختلفی همچون استفاده از گوشت و یا تخم پرورش داده می شوند.
چنین اماکنی چه در متراژ های بزرگ و صنعتی و چه در متراژ های کوچک نیاز به یکیسری تجهیزات مخصوص دارند که در مراحل مختلفی از پرورش پرندگان مورد استفاده قرار میگیرد . در این مقاله به معرفی برخی از تجهیزات مورد استفاده برای نگهداری و عرضه بلدرچین به بازار اشاره خواهیم کرد . 
 
یکی از مهمترین موارد در عرضه ی پرندگان به بازار ، پرکنی لاشه ی پرنده پیش از بسته بندی می باشد . در این مرحله که وجود آن الزامی می باشد ، پرورش دهنده لاشه را در داخل دستگاهی به نام پرکن بلدرچین قرار می دهد . دستگاه که به صورت تخصصی بدین منظور طراحی و تولید شده است با سرعتی قابل تنظیم شروع به چرخش می کند . 
انگشتی های مخصوصی بر روی این دستگاه قرار دارند که حین چرخش پر پرنده بر روی انها گیر کرده و در نتیجه عملیات پرکنی انجام می شود . توجه به این نکته مهم می باشد که پیش از پرکنی عملیات ذبح باید به صورت کامل انجام شده باشد و فقط لاشه ی پرنده در داخل دستگاه قرار گیرد . 
با توجه به اندازه ی دستگاه امکان پرکنی چندین پرنده به صورت همزمان وجود خواهد داشت . همچنین توجه به این نکته الزامی است که انگشتی پرکن و فاصله های بین انگشتی ها برای پرنده های مختلف متفاوت می باشد . بدین معنا که از پرکن بوقلمون نمیتوان برای پرکنی بلدرچین استفاده کرد چرا که در این صورت امکان متلاشی شدن لاشه و ضربه به آن بسیار وجود خواهد داشت . همچنین عکس این مورد نیز صادق می باشد . بدین معنا که استفاده از دستگاه پرکن بلدرچین برای پرکنی بوقلمون امکان آسیب دیدن دستگاه ، لاشه و انگشتی ها را بسیار بالا می برد .
 
قفس بلدرچین : 
از دیگر موارد مهم در پرورش پرندگانی چون بلدرچین نگهداری آنها در قفس می باشد . قفس بلدرچین سازه ای مخصوص می باشد که امکان نگهداری بلدرچین برای مدتی طولانی در داخل آن وجود دارد . 
این ابزارها دارای محلی مخصوص برای آبدهی و دانخوری پرنده می باشد که با توجه به نیاز کاربران امکان استفاده از سیستم های آبخوری نیپل نیز در آنها وجود دارد
این قفس ها که برای پرندگان مختلف به صورتی متفاوت طراحی می شود دارای ارتفاعی استاندارد و تعداد طبقاتی مشخص می باشد . همچنین قفس به گونه ای طراحی شده است که امکان جمع اوری تخم پرنده به آسانترین شکل ممکن مهیا می باشد . 
همچنین کاربر قادر می باشد که این قفس ها را به ساده ترین شکل ممکن نظافت کند . این دستگاه ها که اغلب از استیل ساخته می شوند در نمونه های مدرن تر به صورت نیمه آماده بهره برداری می شوند. بدین منظور که کاربر با سرهم بندی قطعات اماده دستگاه امکان نصب سریع دستگاه را خواهد داشت . از این رو حمل و نقل دستگاه برای کاربر به آسانترین شکل ممکن مهیا می باشد . 
 
جوجه کشی بلدرچین : 
یکی از ابتدایی ترین اعمال در پرورش بلدرچین جوجه کشی از تخم های نطفه دار می باشد . برخی از پرورش دهندگان اقدام به خرید جوجه های یک روزه به منظور پرورش بلدرچین می کنند و در مقابل برخی نیز با خرید یک دستگاه جوجه کشی برای مثال از سایتی معتبر همچون فروشگاه چیکن هچ ، خود اقدام به جوجه کشی تخم نطفه دار کرده و در نتیجه سودی به مراتب بیشتر نسبت به خرید جوجه کشی یک روزه بدست می آورند.
در این روش کاربرا به دو طریق می تواند اقدام به جوجه کشی نماید . یک روش با تهیه تخم نطفه دار بلدرچین حالص می شود و روش دیگر استفاده از تخم های نطفه دار گله ی خود کاربر می باشد . بدین منظور کاربر باید در کنار پرندگان ماده ، تعدادی مشخص پرنده ی نر نگهداری کند تا امکان جفتگیری و در نتیجه تولید تخم نطفه دار بلدرچین در آنها وجود داشته باشد . 
استفاده از دستگاه جوجه کشی با فناوری های برتر و حتی هوش مصنوعی نیز کمک شایانی در جهت افزایش جوجه آوری در بلدرچین ها خواهد داشت.
 
سخن پایانی : 
یکی از مهمترین دغدغه های کاربران خرید تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین می باشد . با توجه به قیمت های نامناسب بسیاری از فروشندگان ، کاربر در صدد یافتن فروشگاهی مطمئن برای خرید دستگاه جوجه کشی می باشند . فروشگاه جوجه کشی به آدرس  chicken-hatch.comمکانی مطمئن و قدیمی برای خرید و مشاوره خرید در مورد تهیه تجهیزات پرورش بلدرچین شامل پرکن ، قفس و ... می باشد که کاربر می تواند به آسانی اقدام به خرید تجهیزات خود با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله نمیاد
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب