امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46669 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قرنطینه یا مهندسی روابط اجتماعی و توجه به کسب و کار

خبرایران : براساس مجموع سیاستهای وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اقدامات انجام شده تماما در جهت توقف یا ایجاد رکود در جهت رونق اقتصادی و تولید و ابهام در هفته هاو ماههای آینده است که تمام این موارد اقدامات تدافعی است و برنامه ریزی مدیریتی کلان محسوب نمی شود.
قرنطینه یا مهندسی روابط اجتماعی و توجه به کسب و کار
براساس مجموع سیاستهای وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اقدامات انجام شده تماما در جهت توقف یا ایجاد رکود در جهت رونق اقتصادی و تولید و ابهام در هفته هاو ماههای آینده است که تمام این موارد اقدامات تدافعی است و برنامه ریزی مدیریتی کلان محسوب نمی شود.
اولین تجربه در چین نشان داد پس از ۵۵ روز همزیستی بهداشتی و مراقبتی و مخصوصا آموزش شهروندی نقش پررنگ تری نسبت به قرنطینه داشته است، از جمله کاهش استرس و از بین بردن ابهام در فعالیت ها و کسب و کارها و مخصوصا آموزش های رسمی و غیر رسمی.
بنابراین براساس هندسه روابط اجتماعی، ارتباط بین تمام شهروندان و روستاییان در حلقه های زنجیره ای حتی در مرحله قرنطینه کامل از بین نمی رود، فلذا نوسانات ابتلا به بیماری کرونا همچنان در حلقه های پیوسته قابل نشر است.
 
آنچه در این مرحله پیشنهاد می شود موارد زیر است:
۱- از سرگیری فعالیت صنوف و مشاغل جهت کاستن از استرس و نگرانی حداقل ۷۰ درصد از ایرانیان.
۲- از بین بردن تجمعات موسمی که براساس دلایلی نظیر مراجعه به اداره کار جهت دریافت بیمه بیکاری، مراجعه به مراکز خدمات ارتباطی، مراجعه به اماکن عمومی جهت رفع نیازها و نیز عملکرد امکانپذیر نخواهد بود، زیرا نیاز افراد کماکان آنان را بصورت گروهی به ادارات و مراکز مختلف رفع مایحتاج آنان وجود خواهد داشت.
۳- به جای اعطای وام یا کمک های بلاعوض، نیاز است اقدامات بهداشتی به صورت هدایت شده انجام شود تا در صورت هر نوع فعالیت فقط از طریق خودمراقبتی این فصل انجام شود و کنترل شده ویروس کرونا اتفاق افتد.
۴- غربالگری مستمر در مراکز بهداشتی حتی از طریق نیروهای جهادی و داوطلب آموزش دیده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
۵- امر آموزش تعطیل بردار نیست ‌و دغدغه و نگرانی حداقل دو سوم از خانواده های دانش آموزان و دانشجویان، عامل استرس گسترش و نهفتگی استرس است که از طریق نظر کارشناسان اپیدمیولوژیست، فعال شدن ویروس کرونا را در افراد افزایش می دهد.
۶- ادامه محدودیت ها و به تعویق انداختن فعالیت ها موج ناکامی های پس از کرونا را فراهم می کند، کشور در حوزه های آموزشی، خدماتی و اقتصادی با مشکلاتی غیر از کرونا روبرو می شود که مدیریت آن بسی دشوارتر از شرایط فعلی خواهد بود.
۷- براساس مطالعات آماری و تجربه کشورها و حتی خود ایران نشان می دهد  که پیک کرونا و موج آن در هفته اول و دوم فروردین ماه بوده که ناشی از نهفتگی این ویروس بوده ولی پس از افزایش آگاهی عمومی مردم روند کاهش آن مشاهده شده است، نه براساس قرنطینه و محدودسازی فعالیت ها.
۸- افزایش مراکز تست کرونا، خودمراقبتی افراد، نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی، تجربه و مهارت مدافعان سلامت در این حوزه نقش بسیار پر اهمیتی در کنترل و مهارت  این دروس داشته است تا قرنطینه و محدودسازی فعالیت ها و مشاغل و آموزشی.
۹- در شرایط فعلی نشاط از جامعه حذف  و جای آن را ابهام همراه با استرس گرفته است که توجه می گردد.
همزیستی و مقابله براساس مراقبت فردی و اجتماعی جایگزینی محدودسازی  و ممانعت از فعالیت واحدهای صنوف گردد، زیرا در حال حاضر بخش اعظمی از انرژی سازمان های نظارتی در جهت کنترل واحدهاست تا نظارت و هدایت 
از ترس آتش سوزی نمی توان اکسیژن را از جامعه حذف کرد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب