امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46893 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

براي اولين بار در تهران در منطقه22، اجرا می شود؛

طرح «کاپ» براي کاهش پسماند

خبرایران : معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه22 از اجراي «طرح کاپ» برای کاهش توليد پسماند در منطقه خبر داد.
طرح «کاپ» براي کاهش پسماند
به گزارش خبرایران ازروابط عمومي شهرداري منطقه 22، احسان صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، با اعلام  اين خبر گفت: اين طرح با هدف ارائه روش مديريت بهينه پسماند در شهرک صدرا  واقع در ناحيه 2 به صورت پايلوت در حال اجرا است.
صفایی با بيان اينکه مهمترین تفاوت اين طرح با ساير طرح ها، حذف مخازن از سطح معابر است، افزود: تعبيه مخازن مناسب در داخل بلوک هاي ساختماني، کاهش تناوب جمع آوري پسماند هاي تر به يکروز در ميان و جمع آوري پسماند هاي خشک  دوروز در هفته از ديگر ويژه گي هاي شاخص اين طرح است.
گفتني است بر اساس اين طرح  مخازن تر ( سياه رنگ) و مخازن خشک (آبي رنگ) در اختيار هر بلوک ساختماني قرار مي گيرد  و پس از شهرک صدرا در ساير شهرک ها و برج هاي ديگر منطقه اجرا خواهد شد.
همچنين ارائه روش مديريت بهينه انواع پسماند هاي توليدي با رويکرد جلوگيري از کاهش توليد، افزايش حداکثري تفکيک از مبداء، استفاده مجدد و بازيافت، به حداقل رساني سم پسماند هاي شهري و کاهش دفن پسماند با توجه به مسائل زيست محيطي،اجتماعي و اقتصادي از ديگر اهداف اين طرح است. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب