امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46927 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست بررسی تشکیل فراکسیون تشکل‌های فنی مهندسی اعلام شد

جایگاه مهندسی را باید به جایگاه اصلی خود بر می گردانیم / متاسفانه فضای کنونی کشور ، جامعه مهندسی را زیاده خواه می دانند/ نباید قوانین به شکل سلیقه ای اجرا شود /سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت دقیق و جدی تری داشته باشد

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بابیان اینکه مشکل اساسی جامعه مهندسی عدم اجرای قانون است و باید روی فرهنگ‌سازی بر اجرای قانون تلاش کرد، اضافه کرد، قانون نظام‌مهندسی ساختمان بعد از 25 سال نیازمند بازنگری نیز هست.
جایگاه مهندسی را باید به جایگاه اصلی خود بر می گردانیم / متاسفانه فضای کنونی کشور ، جامعه مهندسی را زیاده خواه می دانند/ نباید قوانین به شکل سلیقه ای اجرا شود /سازمان نظام مهندسی ساختمان نظارت دقیق و جدی تری داشته باشد
به گزارش خبرایران، نشست بررسی تشکیل فراکسیون تشکل‌های فنی مهندسی روز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹ با حضور مهندس سعید سعیدیان ریاست نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، نمایندگان مردم تهران، نطنز و بخش قمصر و بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل راه و شهرسازی تهران و فعالان حوزه ساختمان و جمعی از مدیران انجمن‌های صنعت ساختمان در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار ودر این نشست مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، ضمن مثبت خواندن این نشست، خواستار تعامل بیشتر نمایندگان مجلس با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان  شد. وی با اشاره به  پتانسیل سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران با  نزدیک به 120 هزار عضو ، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد کشور اعلام نمود: ثمره نظام‌مهندسی را می‌توان در ارتقا کیفیت ساخت‌وسازها بعد از تشکیل نظام‌مهندسی و مقایسه زلزله‌های حادث‌شده مشاهده کرد.
 رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بابیان اینکه مشکل اساسی جامعه مهندسی عدم اجرای قانون است  و باید روی فرهنگ‌سازی بر اجرای قانون تلاش کرد، اضافه کرد، قانون نظام‌مهندسی ساختمان بعد از 25 سال نیازمند بازنگری نیز هست.
مهندس سعیدیان ارتباط بین جامعه تخصصی و مجلس شورای اسلامی را نیاز جامعه عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد که با تعامل طرفین ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
محبت خواه : جایگاه مهندسی را باید به جایگاه اصلی خود بر می گردانیم
 
مهندس محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این جلسه بابیان اینکه جایگاه مهندسی را باید به جایگاه اصلی خود برگردانیم گفت: نه‌فقط صرف تشکیل یک فراکسیون در مجلس و تعامل بیشتر بلکه به‌روز شدن خواسته‌های مهندسان می‌بایست دنبال شود و ظرفیت 120 هزار مهندس عضو سازمان نظام‌مهندسی تهران یک پتانسیل بسیار خوب است که با تشکیل فراکسیون ، این پتانسیل می‌تواند به جریان بیفتد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: باید به این فکر باشیم که امنیت شغلی و بیمه مهندسان کجاست؟ چرا درگیر روزمرگی‌ها و کارگروه‌هایی هستیم که گرهی از مشکلات مهندسان  باز نمی‌کند؟
وی تشکیل فراکسیون را منوط به پی گیری مطالبات مهندسان از کاندیداهای مجلس و هدف از تشکیل فراکسیون را  ایجاد بسترهای قانونی و حقوقی حوزه مهندسی برای فعالیت بخش خصوصی، اصلاح قانون نظام‌مهندسی و ارتقاء جایگاه مهندسی کشور عنوان نمود و ادامه داد: مجلس می‌تواند از پتانسیل‌های  مهندسی کشور به‌عنوان یک بازوی قدرتمند تخصصی استفاده نماید.
 
دنیا مالی : متاسفانه فضای کنونی کشور ، جامعه مهندسی را زیاده خواه می دانند
 
احمد دنیا مالی نماینده مردم بندرانزلی نیز در این جلسه با تأکید بر مطالبات به‌حق جامعه مهندسی کشور گفت: متأسفانه فضای کنونی کشور، جامعه مهندسی را زیاده‌خواه می‌دانند که نظر منصفانه‌ای نیست و جامعه مهندسی را از فضای کسب‌وکار و برنامه‌ریزی مؤثر دور می‌کند که اگر اقدامات قانونی انجام نشود، کارها به‌صورت ناقص باقی خواهد ماند.
دنیا مالی افزود: در دور دهم مجلس شورای اسلامی به‌جای اینکه تمرکز روی تصویب لوایح باشد سیاست‌ها به جهت طرح‌ها برده شد و از 523 طرح ارائه‌شده تنها 72 طرح مصوب گردید که اگر تمرکز به سمت‌وسوی لوایح می‌رفت، چون لوایح وزن بیشتری دارند و بسترهای قانونی و کار کارشناسی بر روی آن‌ها انجام‌شده است، شاهد خروجی بهتر و مؤثرتری بودیم.
وی مشکلات حوزه کسب‌وکار و اشتغال مهندسی را متوجه بازارهای مالی عنوان کرد و گفت: سازوکارهای بازارهای مالی باید تسهیل‌کننده کار مهندسان باشد که در این مسیر نه‌تنها وزارت راه و شهرسازی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هم مسئول هستند.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، ساخت خانه و تأمین حریم ایمن برای خانواده‌های ایرانی و صدور خدمات مهندسی را وظیفه دولت عنوان کرد و افزود: اگرچه تحریم‌های بین‌المللی وجود دارد ولی ضعف ما در مذاکرات و عدم شناسایی بازارهای منطقه نیز سبب شده است تا درزمینهٔ صدور خدمات مهندسی تاب‌آوری کمی داشته باشیم
 
 
دکتر شاکری : نباید قوانین به شکل سلیقه ای اجرا شود
دکتر اقبال شاکری نماینده مردم تهران نیز شنیدن سخنان ذینفعان را از وظایف نمایندگی برشمرد و ادامه داد: ارائه طرح در مجلس شورای اسلامی نیازمند شنیدن ذی نفعان هستیم تا قوانین به صورت سلیقه ای اجرا نشود.
وی تاکید کرد که باید حضور مردم در مجلس حفظ شود و این کار به جز ارتباط با انجمن ها و تشکلها ، انجام شدنی نیست و تشکل های تخصصی باید به عنوان یک نقطه کنترل برای موضوعات مطروحه در مجلس باشد.
 
 
فیروزی پور : سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مرجع قابل قبول  برنامه ریزی و نظارت دقیق و جدی تری  داشته باشد
رحمت‌الله فیروزی پورنماینده مردم نطنز وقمصر نیز با بیان بخشی  از منویات  مقام معظم رهبری به تشریح تعاملات دو طرف پرداخت.فیروزی با اشاره به  اینکه معظم رهبری در دیدار با جمعی از مهندسان فرمودند: ساختمان‌های شهری و روستایی کشور باید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که استحکام، زیبایی، تناسب با محیط، صرفه‌جویی و رعایت شاخص‌های بومی و اسلامی در آن‌ها لحاظ شود.افزود از سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مرجع قابل قبول  انتظار میرود که برنامه ریزی و نظارت دقیق و جدی تری  داشته باشد.
فیروزی پور ادامه داد اگر کمبود قانونی در این زمینه وجود دارد مجلس این آمادگی را خواهد داشت که همکاری های لازم را داشته باشد. اما انتظار  این است که در کیفیت کارها دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.
نماینمده مردم نطنز و قمصر ، ارائه خدمات مهندسی به روز، ارتقا کیفیت ساخت و ساز و و دوری از حواشی را از جمله موارد ضروری در سازمان نظام مهندسی عنوان نمود و ادامه داد: ما به عنوان نماینده مجلس ، در خدمت تشکل های فنی و مهندسی خواهیم بود و از نقطه نظرات متخصصین در کمیسیون عمران مجلس استفاده خواهیم نمود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب