امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 46965 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مصطفی مظفری اعلام کرد؛

مسوولیت فروش احتمالی حواله خودروهای در رهن ایران خودرو، بر عهده مالک است

معاون حقوقی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در صورتی‌که مشتری به تعهدات خود طبق قرارداد اقدام نکند، مطابق مفاد قرارداد، خودروساز می‌تواند نسبت به فسخ آن اقدام و خودرو را به شخص دیگری واگذار کند.
مسوولیت فروش احتمالی حواله خودروهای در رهن ایران خودرو، بر عهده مالک است
به گزارش خبرایران از ایکوپرس- مصطفی مظفری با بیان این که محدودیت‌هایی در قرارداد با مشتری با هدف تضمین خرید خودرو از سوی مصرف کننده واقعی پیش‌بینی شده تصریح کرد: اعتبار قرارداد منوط به رعایت محدودیت‌هایی از جمله موارد تعیین شده از سوی وزارت صمت در ثبت نام است. 
وی افزود: در این میان و با وجود این شرایط متاسفانه ممکن است برخی افراد این مسیر را به طرق دیگر و همراه با تخلف طی می کنند که این موضوع با توجه به نقض شروط درج شده قابلیت پیگرد قانونی و قضایی را دارد.  
مظفری در خصوص عدم امکان انتقال خودرو به فرد دیگر براساس اصول و قواعد حقوقی اظهار کرد: شرط عدم انتقال خودرو در ظرف مدت یک سال شرطی مشروع و قانونی بوده و مخالف مقتضای عقد نخواهد بود.
معاون حقوقی ایران خودرو افزود: طبق مصوبات کمیته خودرو در وزارت صمت امکان انتقال اسناد رسمی خودروهای به فروش رفته در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یک ساله وجود ندارد و اسناد به مدت یک سال در وثیقه و رهن خودروساز خواهد ماند. به این ترتیب صرفا افرادی اقدام به ثبت نام و خرید خواهند کرد که مصرف کننده بوده و قصد فروش خودرو را ندارند. 
وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش رایزنی های متعددی با مراجع نظارتی و قضایی انجام داده است. این شرکت همگام با سیاست های کلان اعلامی وزارت صمت اقدامات قانونی و قراردادی لازم را انجام داده و خواهد داد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب