امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بزرگترین مشکل مردان در روابط زناشویی

خبرایران: سید حسین حسینی شریفی به تشریح بزرگترین مشکل مردان در روابط زناشویی پرداخت.
بزرگترین مشکل مردان در روابط زناشویی

 به گزارش خبرایران، سیدحسین حسینی شریفی، جراح کلیه مجاری ادرار و تناسلی، درباره شایع‌ترین مشکلات مردان گفت: حداقل یک سوم از مردان در یک دوره از زندگی خود انزال زودرس را تجربه می‌کنند. برخی از افراد نیز در تمامی عمر این مشکل را داشته و برخی نیز بر اساس شرایط به شکل دوره‌ای از این مشکل برخوردار می‌شوند. برای مثال شاید فرد در یک دوره زود انزال باشد و در یک دوره دیگر مشکلش برطرف شود.

زودانزالی و مصرف مواد مخدر

او افزود: این افراد به‌دلیل تابوهای موجود برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند. اغلب مشکلات‌شان را در بین دوستان مطرح کرده و اطلاعات اخذ شده نیز ناقص  و نادرست است. در بسیاری از مواقع درمان زودانزالی به فاجعه‌ای همچون مصرف مواد مخدر ختم می‌شود، چون دوستان توصیه‌های مختلف می‌کنند.

حسینی شریفی اظهار کرد: افراد در صورت بروز این مسئله باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. در بسیاری از موارد نیز سبب بروز اختلافات در خانواده‌ها می‌شود.

 

اضطراب کار دست مردان می‌دهد

این جراح کلیه مجاری ادرار و تناسلی افزود: سیستم بدن مرد به این شکل است که در مواقع اضطرابی رابطه جنسی با ناتوانی و زود انزالی همراه می‌شود. درضمن برای درمان این مقوله شخص را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع می‌دهند.

او  گفت: در موارد اضطرابی ساده فقط دادن اطمینان خاطر برای بیمار کافی است.

تمامی مشکلات نعوظ جنسی

این پزشک متخصص تاکید کرد: مشکلات جنسی به دو بخش انزال زودرس و ناتوانی جنسی تقسیم می‌شود. در ناتوانی جنسی شخص در شروع رابطه و ادامه آن مشکل دارد به این معنا که نعوظ کافی صورت نمی‌گیرید یا فرد نعوظ را از دست می‌دهد.

حسینی شریفی ادامه داد: برای مردان شروع یک رابطه جنسی نیازمند یک پروسه است. در مرحله نخست از مغز شروع و  این مسیر در نخاع کمر وارد و پیغام‌های عصبی را به بافت ارسال می‌کند. بافت با گشاد کردن رگ‎ها در ادامه عضلات خروجی خون را از آلت خارج کرده و به خاطر ساختار آلت که با خون پر شده باعث شروع رابطه می‌شود.

مشکلی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

او با بیان اینکه مشکلات عصبی یا اضطراب باعث اختلال به ارسال پیغام‌ها و خون رسانی می‌شود، گفت: مشکلات عروقی نیز خون رسانی را با مشکل مواجه می کند.

این پزشک متخصص تاکید کرد: دیابت می‌تواند روی اعصاب آلت تاثیرگذار باشد.  خون رسانی در این افراد به دلیل تصلب شراین با اختلال همراه است که برای  کنترل صحیح قندخون رژیم غذایی و ورزش منظم  پیشنهاد می‌شود.

حسینی  شریفی با بیان اینکه فرد با مراجعه به پزشک باید روند اختلال را بررسی کند، افزود:  در صورت بروز مشکلات باید فرد به پزشک مراجعه کند. مردان باید بدانند که این اختلال چگونه آغاز شده است. برای مثال وقتی فردی می‌گوید از هفته گذشته نمی‌تواند اقدامی  انجام دهد باید دلایل آن مدنظر قرار بگیرد. برای مثال دیابت، فشارخون تصلب شراین باعث بروز این مقوله شده است. در این مقوله یک معاینه اولیه و اطمینان بخش می‌تواند برای فرد مناسب باشد.

گول تبلیغات داروهای جنسی را نخورید

این متخصص اورولوژی تاکید کرد: داروخانه‌ها داروهای متعددی را در این باره به فروش می‌رسانند. در حالی که داروی مصرف جنسی برای هر فرد متفاوت است و نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه واحد پیچید.

شریفی افزود: برخی افراد برای بهبود وضعیت‌شان نیازمند شوک هستند اما  داروهایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند را مصرف می‌کند. در صورتی که بعد از اتمام دوره اضطراب بهبود می‌یابد اما او بهبود این روند را به دلیل  مصرف دارو می‌داند.

وضعیت درمان کشور مناسب نیست

این جراح کلیه مجاری ادرار و تناسلی گفت: در کشور ما سیستم درمان محور فعال است، نه بهداشت محور. در کشورهای پیشرفته تیم پزشکی به پرونده پزشکی افراد دسترسی دارند. این کنترل باعث می‌شود تا فرد در صورت بروز مشکلات خود را درمان کند. وقتی سطح بهداشت در کشور افزایش پیدا کند و سیستم درمان بهداشت محور باشد مشکلات در اولین فرصت تشخیص داده می‌شود.

او تاکید کرد: بیماری‌های غدد، فشارخون، چاقی، دیابت و مشکلات در گذشته افراد یا درمان، نارسایی‌ها مقطعی در پی دارد. این در حالی است که به دلیل نبود پرونده پزشکی افراد احتمال بروز مجدد مشکلات وجود دارد.

حسینی شریفی با بیان اینکه در جامعه باید مراجعه به متخصص در هر نارسایی اطلاع‌رسانی شود، گفت: برخی از متخصصان زنان به مسائل زنان، نازایی، زایمان و ... می‌پردازند. برای مردان نیز اورولوژی به مقوله سلامت مردان می‌پردازد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب