امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47020 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حکم دکتر حسن روحانی؛

سعید اوحدی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد

خبرایران: سعید اوحدی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد
سعید اوحدی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد

به گزارش خبرایران، متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای سعید اوحدی
به استناد یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات ارزنده به موجب این حکم، جناب‌عالی را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب می‌نمایم.
انتظار دارد با بکارگیری تمام توان و وقت خود و همکارانتان، رضایت خانواده شهداء، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران را حاصل نمایید. که همه ما مدیون این عزیزان هستیم و ارتقاء منزلت و کرامت آنان وظیفه همگان است.
توفیق شما را در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران


گفتنی است ، سعید اوحدی که پیش از این سمت به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بود، دارای سوابقی چون ریاست سازمان حج و زیارت، ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، مشاور ویژه معاون اول رییس جمهور در موضوع عراق و سوریه، معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان، نماینده تام‌الاختیار مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در ستاد رسیدگی به امور آزادگان و رییس ستاد رسیدگی به امور آزادگان استان‌های مرکزی و لرستان است.
گفتنی است سعید اوحدی در سال ۱۳۵۹ در حالی که در آمریکا مشغول به تحصیل بود با آغاز دفاع مقدس به کشور بازگشت و پس از حدود دو سال حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی با مسئولیت فرماندهی به همراه جمعی از همرزمان خود به اسارت رژیم بعثی عراق درآمد.
این جانباز، آزاده و برادر شهید در مدت اسارت بارها بین اردوگاه‌های مختلف جابجا شد و سرانجام در شهریور ۱۳۶۹ با آخرین گروه آزادگان به وطن بازگشت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب