امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47178 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آشنایی با انواع داروی گیاهی برای رفع سر درد

خبرایران: سردرد از جمله شایع ترین مشکلاتی است که برای افراد در هر سن ممکن است رخ دهد.
آشنایی با انواع داروی گیاهی برای رفع سر درد

به گزارش خبرایران، پیدا کردن داروی گیاهی موثر برای درمان این بیماری می تواند خوشحال کننده ترین خبر برای افرادی باشد که به سردرد های مزمن و یا میگرن دچار هستند. روش های متنوعی برای کمک به رفع این درد طاقت فرسا توسط پزشکان پیشنهاد شده است که اغلب آن ها داروهای شیمیایی هستند و خود می توانند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشند.

سردرد از جمله شایع ترین مشکلاتی است که برای افراد در هر سن ممکن است رخ دهد. پیدا کردن داروی گیاهی موثر برای درمان این بیماری می تواند خوشحال کننده ترین خبر برای افرادی باشد که به سردرد های مزمن و یا میگرن دچار هستند. روش های متنوعی برای کمک به رفع این درد طاقت فرسا توسط پزشکان پیشنهاد شده است که اغلب آن ها داروهای شیمیایی هستند و خود می توانند عوارض جانبی زیادی را به همراه داشته باشند.

از این رو این افراد همیشه به دنبال یک روش با دردسر کمتر هستند که بتوانند ذره ای از سردرد خود بکاهند و زندگی عادی را تجربه کنند.

ما در این مقاله به چند داروی گیاهی موثر در درمان سردرد بپردازیم. حتما تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

داروی گیاهی؛ درمان بیماری سردرد با روش طبیعی

روغن نعنا: انواع روغن های گیاهی توانسته اند بخش وسیعی از داروهای گیاهی را تشکیل دهند. روغن نعنا می تواند یک داروی گیاهی موثر برای کاستن از سردرد می باشد. یعنی می توانید با استفاده از ماساژ روغن گیاه نعنا بر روی پیشانی و شقیقه های خود می توانید در جهت رفع هر چه سریعتر سردرد خود گام مثبتی بردارید. شایان ذکر است که برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید روغن های دیگری همچون روغن اسطوخودوس را با آن مخلوط کنید. حتی برخی از افراد پیشنهاد می دهند که بهتر است روغن زیتون را هم به این محلول اضافه نمود و سپس بر روی قسمت های مختلف سر خود ماساژ دهید.

گل راعی و گل ساعتی: این دو داروی گیاهی می توانند سردردهای مختلفی که ممکن است در طول روز بر اثر استرس های مختلف و یا مشکلات روحی ایجاد شده باشد را تسکین بخشند. بهره مندی از مزیت ها و فواید این دو داروی گیاهی می تواند از طریق کپسول هایی که با استفاده از این گل ها تولید شده باشد، صورت گیرد.

کافئین: شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید سردردهای مختلفی را می توان به کمک کافئین موجود در قهوه به عنوان یک داروی گیاهی برطرف نمود. البته سردردهای میگرنی و آن دسته از سردردهایی که ضربان را در سر ایجاد می کنند، با استفاده از کافئین تشدید می یابند. البته تاثیر قهوه های غلیظ بر کاهش سردرد زیاد نیست و در حد استامینوفن های معمولی باید از آن انتظار داشت

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب