امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4722 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر علی ربیعی؛

سازمان تأمین‌اجتماعی سرآمد و پیشرو در بین همه صندوق‌هاست/ تعادل جامعه در پی پایداری سازمان تأمین‌اجتماعی محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تفاوت جوامع سنتی و مدرن در موضوع تأمین‌اجتماعی است و انسانی که در دنیای مدرن زندگی می‌کند، نیازمند حمایت تأمین‌اجتماعی است.
سازمان تأمین‌اجتماعی سرآمد و پیشرو در بین همه صندوق‌هاست/ تعادل جامعه در پی پایداری سازمان تأمین‌اجتماعی محقق می‌شود

به گزارش خبرایران به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر علی ربیعی در همایش بزرگداشت روز تأمین‌اجتماعی که همزمان با هفتمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی که با عنوان «تأمین‌اجتماعی، رسانه و پاسخگویی» نامگذاری شده است، برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: تأمین‌اجتماعی نهادی برای افزایش سرمایه جامعه است و مهمترین هدف این سازمان جلب اعتماد اجتماع است و این سازمان باید تلاش کند تا اعتماد شرکای اجتماعی خود را جلب کند.

وی گفت: از دیدگاه من یکی از استراتژی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی باید این باشد که شیوه‌هایی را به کار گیرد تا بتواند اعتماد کارگران و کارفرمایان را جلب کند و باید به این نکته توجه کند که صاحبان این سازمان تا چه حد به تأمین‌اجتماعی اعتماد دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی درحالی به تیم جدید مدیریت واگذار شد که علما، بزرگان نظام، تشکل‌ها، جامعه کارگری و کارفرمایی اعتماد خود را به این سازمان از دست داده بودند و خوشبختانه توانستیم یک بار دیگر اعتماد اقشار مختلف را نسبت به این سازمان جلب کنیم.

وی اظهار داشت: نهادهایی مانند تأمین‌اجتماعی شاخص میزان عقلانیت و دوراندیشی جامعه هستند و درصورتی که این سازمان پایدار باشد، جامعه نیز متعادل خواهد بود و درصورتی که تأمین‌اجتماعی ایران با مشکل مواجه شود، جامعه نیز در شرایط نامناسبی قرار می‌گیرد.

دکتر ربیعی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، لایحه حمایتی دنبال می‌شود و دولت باید در این بحث مشارکت کند و البته به صورت هدفمند در این زمینه فعالیت کنیم.

وی گفت: پرداخت پول به مردم حمایت اجباریست و ما می‌خواهیم به صورت هدفمند در این زمینه عمل کنیم و برای لایحه حمایتی برنامه داریم و می‌خواهیم افراد آسیب‌دیده‌ای که به طور ناخواسته دچار مشکلات شده‌اند را توانمند کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مبارزه با فقر و گرسنگی از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید مشکلات و موفقیت افراد را در جامعه رصد کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم و برنامه‌ای برای مبارزه با فقر و سوء تغذیه داشته باشیم.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی سرآمد و پیشرو در بین تمام صندوق‌هاست و کارآمدی این سازمان باعث بهبود عملکرد سایر صندوق‌های بیمه‌ای می‌شود.

دکتر ربیعی با بیان اینکه تحقق عدالت یکی از مسایل مهم در تأمین‌اجتماعی است، افزود: تأمین‌اجتماعی زمینه‌ساز تحقق عدالت در اجتماع است و غفلت از این سازمان برخلاف عدالت و تحقق آن است.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی بدون اینکه پولی از دولت دریافت کند، تمام بدهی‌های خود را به مراکز طرف قرارداد به روز کرد و این کار حاصل زحمت کارکنان این سازمان است که باعث سرافرازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین دولت و مردم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با اصلاح ساختار در تأمین‌اجتماعی سرمایه این سازمان را نفروختیم و توانستیم کسری‌ها را نیز جبران کنیم.

وی با اشاره به بیمه‌شدن 5 میلیون نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از نظر برخی‌ها بیمه‌شدن 5 میلیون نفر کار محالی بود، اما در وزارت تعاون انجام شد و برای خدمت بیشتر به مردم دفترچه‌های درمانی نیز الکترونیکی خواهند شد.

وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی باید از دست‌اندازی‌های سیاسی در امان باشد و متأسفم که این سازمان در دوره‌ای شاهد سیاسی کاری و دست‌اندازی‌های سیاسی بود.

دکتر ربیعی افزود: منابع این سازمان بین‌النسلی است که تمام توان حرفه‌ای را برای ممانعت از دست‌اندازی به منابع این سازمان باید به کار بگیریم.

وی اظهار داشت: صندوق‌ها باید موتور توسعه کشور شوند و می‌خواهیم در این جهت حرکت کنیم و نقش این صندوق‌ها در اقتصاد کشور دیده شود و در خدمت توسعه ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در حل مشکل صندوق فولاد کمک بسیار زیادی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت، متأسفانه صندوق‌های بیمار و مصیبت‌زده را تحویل گرفتیم و مجموعه‌ای که حتی 2درصد سود ندارد به تأمین‌اجتماعی واگذار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصارف جدید و فشار آوردن به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی کاری ساده است، اما عمل به تعهدات کاری سخت و نباید با تصمیمات حمایتی را برای جلب رضایت آن بگیریم و درمورد این سازمان باید واقع‌بین باشیم.

وی افزود: تأمین‌اجتماعی باید سازمانی دانش‌محور باشد. این سازمان باید تولید دانش داشته باشد، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و متأسفم که مؤسسه عالی پژوهش در این سازمان منحل شد که برای تولید علم و دانش این مؤسسه در هفته تأمین‌اجتماعی بازگشایی می‌شود.

دکتر ربیعی اظهار داشت: پاسخگویی و شفافیت یکی از شعارهای ما است و از رسانه‌ها و شرکای اجتماعی این سازمان دعوت می‌کنم تا نواقص و مشکلات این سازمان را دیده و با نقد منصفانه تأمین‌اجتماعی را نظارت کنند و ما داوطلب نظارت بیشتر بر این سازمان هستیم.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب