امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47392 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چالش‌ها و پیشنهادهای اجرای طرح پیاده‌راه سازی در منطقه5 بررسی شد

خبرایران: چالش‌ها و پیشنهادهای اجرای طرح پیاده راه‌سازی و مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه5، با حضور سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، شهردار و معاونان حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمرانی شهرداری منطقه5 مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
چالش‌ها و پیشنهادهای اجرای طرح پیاده‌راه سازی در منطقه5 بررسی شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه5، فریدون حیدری گفت: طرح پیاده راه سازی باید متناسب با ظرفیت معابر اجرا شود.

حیدری افزود: برخی معابر نیاز به طرح هدایت آب های سطحی دارد که باید در مبحث پیاده‌راه سازی و دوچرخه سواری این موضوع را لحاظ کرد .

او خاطر نشان کرد: دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه در معابر جایگاه ویژه ای دارد ، باید مسیر دوچرخه سواران  با رنگ ، شکل دوچرخه ، چراغ‌های شبرنگ مشخص شود و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که امنیت دوچرخه‌سواران تامین شود و تردد آنها تداخلی با عابران پیاده نداشته باشد .

در این جلسه سرپرست اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز گفت: در طرح مناسب سازی معابر، طرح مسیر دوچرخه ، انتخاب مسیرها و همچنین قابلیت پیوستگی با مناطق همجوار و انطباق حداکثری با سایر مسیرها باید بررسی شود .

رضا شرفی تعامل معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک را در اجرای هر چه  بهتر این طرح مهم و تاثیرگذار خواند .

او عقد قراردادها، معارضین تاسیساتی، مباحث اعتباری و تامین مصالح را از چالش‌های اصلی اجرای طرح دانست و گفت: شناسایی معارضان در مسیرهای انتخابی و آنالیز اعتباری برای پیشبرد کارشناسی و یا کیفیت اجرای عملیات ضروری است .

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه5، نیز گفت : اجرای عملیات پیاده‌راه سازی با در نظر گرفتن ظرفیت معابر ، شبکه‌های بزرگراهی و نوع دسترسی  مسیر اجرا می‌شود.

علیرضا غفارخانی افزود: برخی از مسیرهای منطقه5، دارای شرایط خاصی هستند که استاندارد لازم از قبیل پیوستگی و شیب مناسب  برای اجرای مسیر پیاده رو را ندارند ، اما در معابر منتخب، تمام شاخص‌ها و معیارها برای طراحی مسیر پیاده راه‌سازی لحاظ شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب