امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47400 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تحول بنیادین در صنعت اجاره داری ایجاد می کنیم / فروش اقساطی زمین به مردم با مصوبه دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کنترل اجاره بها لازم است در کنار صنعت اجاره داری سنتی، شرکت‌های اجاره‌ای هم تعریف کنیم.
تحول بنیادین در صنعت اجاره داری ایجاد می کنیم / فروش اقساطی زمین به مردم با مصوبه دولت

به گزارش خبرایران، «محمود محمودزاده» شب گذشته (یکشنبه 8 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اینکه برای کنترل اجاره بها لازم است در کنار صنعت اجاره داری سنتی، شرکت‌های اجاره‌ای هم تعریف کنیم، افزود: بر اساس مصوبات یک شنبه در راستای صنعت اجاره داری باید بتوانیم تحول بنیادین در صنعت اجاره داری ایجاد کنیم و علاوه بر شرایط سنتی که توسط بخش خصوصی ساری جاری است باید بتوانیم شرکت‌های اجاره‌ای هم تعریف و راه اندازی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف تامین مسکن اجاره‌ای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت پیشنهادی را به هیئت دولت دادیم که خوشبختانه تصویب شد که دولت بر اساس آن می‌تواند زمین ۹۹ ساله در اختیار شرکت‌های اجاره‌ای حرفه‌ای یا نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی بگذارد که این‌ها تولید مسکن اجاره‌ای کنند.

وی افزود: این واحد‌ها در هر شهر به خصوص با اولویت کلان شهر‌ها و شهر‌های مراکز استان‌ها ابزاری برای کنترل بازار اجاره خواهند بود.

وی گفت: مصوبه بعدی موضوع فروش اقساطی زمین بود، چون در طرح اقدام ملی، بخشی از زمین‌ها به مدت ۹۹ سال واگذار و بخشی از آن به عنوان فروش اقساطی که با مصوبه دولت ۱۰ ساله اقساط می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این بخش برای متقاضیان حقیقی بدون کارمزد و با قیمت کارشناسی روز محاسبه می‌شود، ولی آن‌ها تا ۱۰ سال اقساط پرداخت می‌کنندکه البته ۲ سال به عنوان دوران ساخت، تنفس دارد و این زمین‌ها مستقیم به مردم واگذار می‌شود

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب