امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47414 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درمان دردهای خطرناک در کمر و پاها در کلینیک ارتوپدی دکتر میر

خبرایران: درد کمر و پاها تجربه‌ای است که از آن گریزی نیست و هر فردی دیر یا زود به آن دچار خواهد شد که اگرچه اغلب نمایشگر بیماری تهدیدکننده حیات نیست ولی گاهی می‌تواند به دلیل مشکلات بسیار جدی و خطرناک ایجاد شود.
درمان دردهای خطرناک در کمر و پاها در کلینیک ارتوپدی دکتر میر

به گزارش خبرایران ، بنابر اعلام کلینیک ارتوپدی دکتر میر، دردهای کمر و پاها به دلیل فشارهای روزمره زندگی شیوع بسیار بالایی داشته و کمتر پشت‌میزنشین و خانه‌داری را می‌توان یافت که روزی و روزگاری را با این میهمان ناخوانده سپری نکرده باشد و در پی علاج آن نبوده باشد. در این نوشتار به مواردی که نشانگر جدیت و خطر این‌گونه دردها می‌باشد خواهیم پرداخت.

دکتر احمد رضا میربلوک، فوق تخصص ارتوپد در تهران، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، معتقد است دردهای کمر و پاها که مشخصات زیر را داشته باشند خطرناک تلقی شده و نیازمند تشخیص و درمان سریع بدون فوت وقت می‌باشند:

دردهایی که همراه با ضعف پیش‌رونده در پاها و احساس سنگینی باشد نشان‌دهنده فشار جدی و خطرناک روی عصب‌های کمری بوده و نیازمند بررسی و درمان سریع است.

اگر دردی در کمر و یا پاها دارید و همراه با مشکلات جنسی و اختلال ادرار و مدفوع است نیازمند مراجعه اورژانسی به دکتر ستون فقرات هستید.

کاهش وزن جدید، تب و لرز، دردهای شبانه شدید، بی‌حسی و احساس‌گرمی و سردی در پاها همه نیازمند بررسی توسط متخصص ستون فقرات است.

با اینکه علت شایع دردهای کمری و دردهای تیر کشنده به پاها مربوط به دیسک کمر و سیاتیک است و در اغلب موارد به‌صورت غیر جراحی قابل‌ درمان است، لیکن تشخیص خطرناک بودن هر دردی نیازمند مراجعه به فوق تخصص ارتوپدی و معاینه دقیق است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب