امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4744 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

افزایش جنگ زرگری کنگره و کاخ سفید بر سر تمدید مذاکرات با ایران

پس از اظهارات باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر احتمال تمدید مذاکرات هسته‌یی با ایران تنش‌ها میان کنگره و کاخ سفید درباره‌ی اولویت سیاست خارجی افزایش یافت.
افزایش جنگ زرگری کنگره و کاخ سفید بر سر تمدید مذاکرات با ایران

 

 

به گزارش خبر ایران به نقل از روزنامه‌ی وال استریت ژورنال، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: آقای اوباما هنوز تصمیم نهایی مبنی بر تمدید ضرب‌الاجل 20 جولای برای دست‌یابی به توافق بلند مدت هسته‌یی با ایران که جایگزین توافق موقت خواهد بود نگرفته است. اما مقامات ایرانی و غربی در وین اعلام کردند که ممکن است ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در روز جمعه به پایان برسد و مذاکرات تمدید شود.به نوشته این روزنامه پس از این که جان کری پس از 2 روز مذاکرات در وین با مقامات ایرانی و 1+5 به واشنگتن آمد و جلساتی با اوباما داشت قانون‌گذاران اعلام می‌کنند امکان تمدید مذاکرات وجود دارد. اما برخی از قانون گذاران آمریکایی اعلام کردند که هرگونه تمدید مذاکرات با ایران می‌تواند کنگره را به سمت تصویب دور جدید تحریم‌ها برای ایجاد محدودیت‌ در اقتصاد ایران وادارکند. کاخ سفید پیش از این ماه‌ها تلاش کرده بود تا نمایندگان کنگره را ترغیب کند تا به مذاکرات فرصت دهند. به نظر می‌رسد در روزهای آینده کاخ سفید و کنگره مباحثی در این زمینه داشته باشند.سناتور کینگ در این باره می‌گوید: اگر مذاکرات چند هفته به تعویق بیافتد در این صورت مذاکرات دشوارتر خواهد شد. هم‌چنین رابرت منندز یکی از سناتورهای طرفدار تحریم ایران اعلام کرد که هدف نهایی باید دور نگه داشتن دائمی ایران از توانایی برای تولید سلاح هسته‌یی باشد.وی ادامه داد: اگر ایران خواهان رهایی از تحریم‌هاست باید به جهان ثابت کند که از سلاح‌های هسته‌ای کاملا رها شده است.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب