امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 47977 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قربانیان افسردگی تا سال 2030 بیشتر از کرونا خواهد بود

خبرایران: به دنبال پاندمی کرونا در دنیا بسیاری از افرادی که در خانه ماندن را تجربه کردند دچار مشکلات روحی و روانی هم چون اختلال افسردگی شدند.
قربانیان افسردگی تا سال 2030 بیشتر از کرونا خواهد بود

درواقع باید گفت بروز تغییرات ناگهانی منفی در زندگی افراد موجب شد تا آن ها از نظر روحی شرایط سخت و دشواری را پشت سر بگذارند.

مخصوصا برای افرادی که زمان زیادی از روز را در فعالیت های اجتماعی و در ارتباط با دیگر افراد به سر می بردند، دوری از اجتماع و ماندن در خانه تا حد زیادی موجب بروز مشکلاتی هم چون افسردگی می شود.

از دیگر سو وجود ترس از ابتلای به کرونا نیز موجب شده تا شهروندان جوامع مختلف، روزگار سختی را بگذرانند و نتوانند زندگی عادی و طبیعی خود را داشته باشند.

کرونا تأثیرات منفی بسیاری بر روح و جوان افراد داشت و تنها مشکلات این ویروس ناشی از حوزه سلامت جسمی نبود.

مشاهده مرگ و میر بالای افراد مبتلا به این ویروس موجب ترس همگان شده است. این در حالی است که تنها افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف برخوردارند گرفتار مرگ می شوند و بسیاری از افراد نمیز بهبود می یابند.

در حال حاضر به طور گسترده ای شاهد افسردگی افراد هستیم که ناشی از شیوع کرونا در جوامع مختلف بوده است. هیچ گاه سطح بیماری های روانی و به طور خاص افسردگی تا این حد در جهان رشد نیافته بود.

متأسفانه باید اذعان داشت میزان افسردگی در جوانان نگران کننده است و اگر شرایط کنونی تداوم یابد، تا سال ۲۰۳۰ میلادی (برابر با 1409 هجری شمسی)، افسردگی شایع ترین بیماری در میان کشورهای جهان خواهد بود و بیش از کرونا قربانی خواهد داشت. از این رو ضروری است که دولت ها توجه ویژه ای به این بیماری کنند و اجازه ندهند مشکلات به قدری به مردم فشار بیاورد که بیماری های روحی در آن ها بروز یابد.

افرادی که افسرده هستند از اجتماعاتانسانی دوری می کنند و این خودداری از حضور در جمع موجب تشدید فسردگی می شود. باید دولت ها این امکان را فراهم کنند به افراد افسرده کمک شود تا به زندگی عادی بازگردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب