امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4801 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس افخمي خبرداد؛

ميزان سودآوری بانک صنعت ومعدن از 470 ميليارد ريال به يكهزار و 357 ميليارد ريال در سال 92 رسيد

مديرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: ريسک مطالبات غيرجاري اين بانک در سال گذشته از حدود 12 درصد به 9 درصد كاهش يافته و ميزان سودآوري نيز از 470 ميليارد ريال در سال 1391 به يكهزار و 357 ميليارد ريال در سال 1392 رسيده است .
ميزان سودآوری بانک صنعت ومعدن از 470 ميليارد ريال به يكهزار و 357 ميليارد ريال در سال 92 رسيد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وي افزود : ما بايد به جاي انفعال و چاره جويي ، پيش برنده و پيش گيري كننده باشيم، ما بايد بدانيم كه چه ويژگي اي ما را از ساير بانك ها متمايز و متفاوت مي سازد.

به گفته مهندس افخمي ، بانك صنعت ومعدن يك بانك مسئول است كه به شرايط جامعه ، مسائل زيست محيطي و نسل هاي آينده مسئولانه مي انديشد.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود رفع اضافه برداشت بانك صنعت ومعدن از بانك مركزي و خروج از وضعيت قرمز در اواخر سال گذشته را يكي از موفقيت هاي اين بانك دانسته و ازتوافق با بانك مركزي براي تسويه 5 هزار و 500 ميليارد ريالي سپرده بانك مركزي نزد بانك صنعت ومعدن تا پايان سال 1393 خبرداد.

مديرعامل بانك صنعت ومعدن در ادامه گفت : ريسك مطالبات غيرجاري اين بانك در سال گذشته از حدود 12 درصد به 9 درصد كاهش يافته و ميزان سودآوري نيز از 470 ميليارد ريال در سال 1391 به يكهزار و 357 ميليارد ريال در سال 1392 رسيده است .

مهندس افخمي در خصوص همكاري بانك صنعت و معدن با صندوق توسعه ملي بيان داشت : ارزش مصوبات اين بانك با صندوق ياد شده از فروردين سال 1390 تا مهره ماه سال 1392 به 3 ميليارد و هفتصد ميليون دلار رسيده بودكه با همكاري سازنده اي كه با صندوق توسعه ملي داشتيم اين رقم در حال حاضر به 5 ميليارد و 900 ميليون دلار بالغ شده است و ميزان 9/4 ميليارد دلار آن به مرحله قرارداد رسيده است .

مهندس نعمت زاده ، وزيرصنعت ، معدن و تجارت نيز در اين نشست گفت : من از مديريت جاري بانك به خاطر عملكردش تشكرمي كنم و اميدوارم تحركي كه در بانك صنعت ومعدن به وجود آمده افزايش يابد و به الگويي براي بانك هاي ديگر تبديل شود.

مهندس نعمت زاده افزود : در نظام بانكي كشـورمان ، سـطح تخصـص عـلمي و تـجربي كارشـناسان بانك صنعت ومعدن بسيار بالا و ارزنده است .

وي خطاب به كاركنان بانك صنعت ومعدن گفت : كار و مسئوليت شما از اهميت بسيارزيادي بـرخـورداراست، درحقيقت وقتي شما به ايجاد واحدهاي توليدي و رشد صنعتي كشوركمك مي كنيد باقيات الصالحات ارزشمندي را از خود برجاي مي نهيد.

وزيرصنعت ، معدن وتجارت در ادامه افزود : ما بايد به دنبال توسعه اي موزون و پايدارباشيم ، توسعه اي كه درشأن انسان است ، زيرا خداوند قابليت ها و توانمندي هاي بسياري در انسان به وديعه نهاده است .

ايشان تصريح كرد: مديران ما بايد تصميم بگيرند، تصميماتي درست كه بهره وري ايجاد كند و صادرات غيرنفتي كشور را افزايش بخشد.

درادامه مراسم اولين نشست سراسري همكاران گروه بانك صنعت ومعدن كه در محل پژوهشگاه نيرو برگزارشد، دكترسيف رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران به ايراد سخنراني پرداخته وگفت : هنگامي كه مهندس افخمي به بانك صنعت ومعدن آمد توقع ما از اين بانك نيز افزايش يافته است .

رئيس كل بانك مركزي درادامه تصريح كرد : رسالتي كه بانك صنعت ومعدن بر عهده دارد آن است كه بايد پيشتاز و پيشاهنگ به كارگيري روش علمي براي استفاده صحيح از منابع محدود در جهت اجراي طرح هاي صنعتي دركشور باشد.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود افزود : بانك صنعت ومعدن مي تواند الگويي براي بانكداري ‌‌شركتي‌ باشد و ازطريق ارائه مشاوره درجهت رفع نيازهاي تخصصي شركت هاي صنعتي گام بردارد.

وي پيدايش اميدواري در مردم از سويي و انضباط مالي و پولي ايجاد شده در نظام اقتصادي كشور را از عواملي دانست كه وضعيت كشور را به سمت درستي هدايت كرده و موجب كاهش تورم شده است .

رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد : يكي از پيش نيازهاي رشد اقتصادي در كشور ثبات اقتصادي است، زيرا فعالان اين بخش بايد توان پيش بيني شرايط آينده را داشته باشند و ثبات اقتصادي اين توان را براي آنان فراهم مي آورد.

دكـترسـيف ،كاهش تورم ، خروج از ركود و تأمين مالي طرح هاي صنعـتي را از اهداف مهم مسئولان و تصميم گيران اقتصادي كشور برشمرد و تأمين سرمايه درگردش واحدهاي صنعتي كه از تمامي ظرفيت خود استفاده ‌‌نمي‌كنند و تكميل طرح هاي نيمه تمام را از اولويت هاي دولت در تأمين مالي طرح هاي صنعتي دانست. رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد : سرمايه بانك هاي ما متناسب با افزايش حجم اقتصاد كشور بايد افزايش يابد و ما اميدواريم در سال 1393 با افزايش سرمايه بانك ها ، نظام بانكي بتواند نقش خود را به خوبي ايفا كند. در بخش ديگري از اين نشست ، نمايندگان معاونت هاي بانك صنعت ومعدن به ارائه پيشنهادات كاربردي خود براي ارتقاء و بهبود فرايندها و رويه هاي بانك پرداخته و پس از آن از همكاران بازنشسته و كاركنان نمونه در سال 1392 قدرداني به عمل آمد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب