امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4806 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مشاور علمي شوراي برنامه‌ريزي راهبردي سازمان تأمين‌اجتماعي:

برنامه‌ريزي نيازمند ادبيات مشترك است

مشاور علمي شوراي عالي برنامه‌ريزي راهبردي سازمان تأمين‌اجتماعي گفت: در تمام سازمان‌ها نيازمند زبان و ادبيات مشترك براي برنامه‌ريزي و بهره‌مندي از آن در فضاي اجرايي هستيم.
برنامه‌ريزي نيازمند ادبيات مشترك است

به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين‌اجتماعي، دكتر مجتبي اميري در نشست هماهنگي كميته‌هاي برنامه‌ريزي ستادي دبيرخانه شوراي عالي برنامه‌ريزي با بيان اين مطلب، اظهار داشت: از نظر علم مديريت هر كاري قابل انجام است، اما جوهر آن برنامه‌ريزي است و از طرفي نيازمند زبان و ادبيات مشترك هستيم.

وي گفت: در سازمان‌ها اين تجربه وجود دارد كه برنامه‌ريزي كنيم، اما برنامه تدوين شده اجرا نمي‌شود و بايد براي اجراي برنامه‌ها از تمام توان سازماني بهره‌مند شويم.

دكتر اميري افزود: كليدي‌ترين سند راهبردي در هر سازماني استفاده از ظرفيت‌هاي حداكثري و بهره‌مندي از نيروهاي نخبه آن مجموعه است و بايد فعاليت‌هاي هر سازمان از بطن برنامه بيرون بيايد و برنامه‌ريزي و سند راهبردي بايد مبناي عقلاني همه فعاليت‌هاي سازمان باشد.

وي گفت: در سازمان تأمين‌اجتماعي سند راهبردي و برنامه‌ريزي استراتژيك با حمايت و پيگيري مديران ارشد اين سازمان تدوين مي‌شود و سازماني كه سند راهبردي داشته باشد، سازماني شفاف و پاسخگو بوده و فعاليت‌ها و اعمال آن قابل كنترل و پيگيري است.

همچنين در اين نشست مشاور هيأت‌مديره و دبير شوراي برنامه‌ريزي راهبردي سازمان تأمين‌اجتماعي، گفت: مديرعامل سازمان تأمين‌اجتماعي، تأكيد زيادي بر تدوين برنامه‌هايي كه با همراهي مجموعه اين سازمان تدوين شود، دارند.

فرشيد يزداني افزود: با برنامه‌ريزي، مجموعه از فرايندي كه در سازمان طي مي‌شود، آگاه شده و افراد مي‌دانند كه هركدام در اين راه چه نقشي دارند و مسئوليت هر فرد در سازمان روشن  مشخص مي‌شود.

وي گفت: برنامه‌ريزي يك فرهنگ است و از طرفي نيازمند همسويي و همدلي مجموعه براي نهادينه‌شدن اين فرهنگ هستيم.

دبير شوراي برنامه‌ريزي راهبردي سازمان تأمين‌اجتماعي افزود: مشاركت حداكثري، عدم وابستگي به فرد يا واحدي خاص، برانگيختگي كاركنان براي شركت در فرايند برنامه‌ريزي، افزايش تعهد كاركنان به اجراي برنامه‌ها و از بين رفتن شكاف بين فعاليت‌ها با برنامه‌ها از اصول حاكم بر برنامه‌ريزي است.

وي اظهار داشت: برنامه‌ريزي راهبردي، روشي سيستماتيك است كه فراگرد مديريت راهبردي را پشتيباني و تأييد كرده و متضمن همه مراحل است كه منجر به توصيف اهداف و تعيين استراتژي‌هاي مناسب براي تحقق آن مي‌شود.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي چشم‌انداز در سازمان‌ها گفت: چشم‌انداز، كاركرد سازمان را در آينده توضيح مي‌دهد، چگونگي خدمات سازمان را در آينده بيان مي‌كند، آرمان‌هاي بلند سازماني را تبيين مي‌كند، ويژگي بايسته سازماني را از منظر ساختار توضيح مي‌دهد، فرهنگ سازمان را درمورد آينده مورد توجه قرار مي‌دهد و به جامعه هدف توجه مي‌كند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب