امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4808 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان ايران:

سازمان تأمين‌اجتماعي بايد مستقل باشد

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان ايران گفت: سازمان تأمين‌اجتماعي بايد مستقل باشد و توسط شركاي اجتماعي آن اداره شود.
سازمان تأمين‌اجتماعي بايد مستقل باشد

به گزارش خبرایران به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين‌اجتماعي، مهندس محمد عطارديان در جمع تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی با بيان اين مطلب، اظهار داشت: كارفرمايان و كارگران هر دو در تأمين‌اجتماعي صاحب منافع هستند و باتوجه به اينكه كارفرما و بيمه‌شده سرمايه‌گذاران اصلي در اين سازمان هستند، بايد نقشي پررنگ‌تر در اداره اين سازمان را به عهده داشته باشند.

وي گفت: با همكاري تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي در 2 سال گذشته طرحي را براي اصلاح قانون رفاه و تأمين‌اجتماعي تدوين كرديم كه اين طرح به تصويب نهايي تشكل‌ها رسيده است و براساس اين طرح خواهان استقلال سازمان تأمين‌اجتماعي هستيم.

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارفرمايان ايران، افزود: تأمين‌اجتماعي يك سازمان بين‌النسلي است و نبايد زيرمجموعه يك وزارتخانه باشد و بتواند با استقلال كامل به وظايف خود عمل كند.

وي اظهار داشت: بن كارگري 80هزار توماني از ليست حقوق كارگران حذف خواهد شد و اين بن بعد از اين به صورت نقدي به كارگران پرداخت مي‌شود كه اين مسئله در شوراي عالي كار به تصويب رسيده است.

مهندس عطارديان تصريح كرد: بازنشستگان سازمان تأمين‌اجتماعي خواهان پياده‌سازي نظام هماهنگ پرداخت هستند و تشكل‌هاي كارفرمايي نيز از اين خواسته آنان حمايت كرده و خواهان همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و مستمري‌بگيران اين سازمان هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب