امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4811 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛

ارتقاء فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد در دستور کار است

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دشمن سعی دارد مرجعیت مساجد را زیر سؤال ببرد، گفت: ارتقاء فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد در دستور کار است
ارتقاء فعالیت های کانون فرهنگی هنری مساجد در دستور کار است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانونهای مساجد استان تهران، برزین ضرغامی، مدیر کل ارشاد تهران آیین تجلیل از خادمان قرآن تحت عنوان«محفل شبی با قرآن» شب گذشته 27 تیرماه در مسجد الرسول برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع)، گفت: این شب ها بهترین فرصت برای آمرزیده شدن است و مساجد بهترین مکان برای حضور عزاداران است.

وی ادامه داد: از ایام گذشته فعالیت های قرآنی به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت های فرهنگی در کشور مطرح است و از مساجد به عنوان پایگاه های اصلی ترویج این فرهنگ بهره برده می شود.

ضرغامی با بیان اینکه مساجد محل تجمع همه اقشار مردم است اذعان کرد:همه سعی می کنیم ساعاتی را به عبادت در جایی بپردازیم محل اجتماع پاکی ها و منزهات است لذا تمامی عبادات و فعالیت های فرهنگی در این مکان با جذابیت بیشتری صورت می گیرد و چون از دل بر می خیزد، بر دل می نشیند.

مدیر کل ارشاد تهران با بیان اینکه مساجد محل انجام فعالیت های فرهنگی مختلف است، تصریح کرد: با وجود پیشرفت های روز افزون در زمینه تکنولوژی و عمل و ظهور شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه در فضای مجازی، مساجد همچنان کانون فعالیت های گسترده مذهبی و اجتماعی هستند.

وی افزود: اکنون دشمن به شدت به دنبال ان است که مساجد را از کانون توجه حذف کرده و جوانان مسجدی را کم رنگ نشان دهد و در تلاش است که مرجعیت مساجد را زیر سؤال ببرد.

ضرغامی مساجد را تنها کانون همگرایی و انسجام در اسلام عنوان کرد و ادامه داد: اکنون نیز وظیفه ما است که در این دوران حساس فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را ارتقاء دهیم.

وی اذعان کرد: محفل شبی با قرآنی نیز یکی از برنامه های اساسی است سال ها توسط مساجد برپا شده و در ان زمینه های انس بیشتر روزه داران با قرآن فراهم می شود همچنین در این مراسم از خادمانی قرآنی تجلیل می شود که عمر خود را در راه اعتلای کلام الله صرف می کنند اما کمتر از آنان یاد می شود.

مدیر کل ارشاد تهران یادآور شد: حق این قشر از جامعه به خوبی ادا نمی شود و ما مدیون آنها هستیم تجلیل از خادمان قرانی باید الگو ساز شود و تا می توان این فرهنگ با ارزش را ترویج داد؛ گسترش دامنه فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان اصلی ترین هدف مطرح است.

 شایان ذکر است این مراسم  در راستای اجرای طرح " نان و پنیر و نور" و با حمایت دبیرخانه کانونهای مساجد استان تهران برگزار شد که قرار هست  در 100 مسجد دیگر شهر تهران محافل قرآنی مشابهی در ماه مبارک رمضان برگزار گردد.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب