امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48138 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید علی مفاخریان اعلام کرد؛

سامان بازار راه حل معضل دست فروشی پایتخت است/ ساماندهی بساط گسترانی یک ضرورت اقتصادی و گردشگری در شهرهاست

خبرایران : مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: سامانه سامان بازار به ما در نظم دهی فضاهای شهری، شناسایی متقاضیان دستفروشی و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای بساط گسترانی کمک می کند.
سامان بازار راه حل معضل دست فروشی پایتخت است/  ساماندهی بساط گسترانی یک ضرورت اقتصادی و گردشگری در شهرهاست
به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان با اشاره به مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل سیار و بی کانون شورای شهر اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌هایی موجود در مدیریت و ساماندهی دستفروشان،نیاز به ابزاری برای نظارت و جانمایی دستفروشان و بساط گستران درفضای شهری داشتیم.
وی افزود: دستفروشی و بساط گستری هم اکنون یک ضرورت کسب و کار یا جاذبه گردشگری در در بسیاری از شهرها تلقی می شود اما اگر تسهیلات برای دستفروشان بدون در نظر گرفتن معیارهای دقیق اختصاص یابد، ممکن است زمینه مهاجرت افراد از سایر شهرها به پایتخت را فراهم کند.
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد، افزود :علاوه بر شرکت ساماندهی شرکت شهربان و حریم بان، اداره اماکن، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و ذینفعان دیگری مانند اتحادیه اصناف در ساماندهی دستفروشان نقش زیادی ایفا می کنند.
 
 
مفاخریان با تاکید بر نقش نرم‌افزار سامان بازار در هوشمند سازی ساماندهی دستفروشان، گفت: طراحی و برنامه ریزی این نرم‌افزار به شکلی است که علاوه بر شناسایی دستفروشان و طبقه بندی آنها، ظرفیت‌های موجود در شهر را به اشتراک می گذارد. در واقع این نرم افزار می تواند بانک اطلاعاتی از متقاضیان دستفروشی را فراهم کند، سپس افراد واجد شرایط شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۵هزار نفر از افراد متقاضی دستفروشی صحت سنجی شده و جانمایی آنان در بازارهای موجود انجام شده است البته این سامانه هنوز عملیاتی نشده و در دسترس عموم قرار نگرفته چرا که در حال حاضر در حال رفع نقص‌های نهایی آن هستیم .
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تاکید کرد: سامانه سامان بازار فضای نامنظم فعلی را نظم بخشی می‌کند همین‌طور فرصت تامین زیرساخت هایی مانند تعبیه غرفه،تامین روشنایی، ایجاد پارکینگ و سرویس بهداشتی را فراهم می کند. علاوه برآن برنامه ریزی برای چیدمان بازار و جلوگیری از تداخل مشاغل سیار و واحدهای ثابت می تواند با استفاده از این سامانه به راحتی انجام گیرد.
 
مفاخریان با اشاره به وضعیت دشوار اقتصادی عنوان کرد : ساماندهی دستفروشان در خیابان های پایتخت علاوه بر اشتغال جمعی از افرادی که معیشت آنان وابسته به بساط گسترانیست، زمینه ای برای ارائه محصولات ارزانتر هم فراهم می کند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب