امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4825 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس حسن‌زاده ؛

استفاده از IT و دفاترفراگیر ICTبخش اعظمی از سرمایه‌گذاری پست بانک ایران را فراهم می‌کند

رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران گفت: استفاده از تکنولوژی و دفاتر فراگیر ICT درسطح کشور، بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری پست بانک ایران را فراهم می‌کند. در حقیقت این بانک از سرمایه‌گذاری‌هائی که در اقصی نقاط کشور توسط دولت شده است نهایت استفاده را برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کند.
استفاده از IT و دفاترفراگیر ICTبخش اعظمی از سرمایه‌گذاری پست بانک ایران را فراهم می‌کند

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی پست بانک، مهندس حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق گفت: فلسفه وجودی پست بانک ایران ایجاب می‌کند که از مزیت‌های بخش‌ ICT بطور شایسته‌ای استفاده نماید. این مزیت‌ها و فرصت‌ها به این بانک اجازه می‌دهد تا هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات را کاهش داده و دسترسی عمومی آسان و سهل را هم برای مردم فراهم سازد.

وی افزود: پست بانک ایران اصولاً بانکی عمومی است که گستره وسیع آن تمام اقشار جامعه را تحت پوشش خدمات خود قرارداده است. چه کسانی که در شهرها زندگی می کنند و چه کسانی که در روستاها زندگی می‌کنند از خدمات پولی و مالی آن بهره‌مند می‌شوند.

حسن‌زاده تصریح کرد: مزیت اصلی پست بانک ایران فراگیر بودن آن است و علاوه بر حضور در شهرها و مناطق برخوردار درجاهائی نیز حضور دارد که سایر بانک‌ها به جهت هزینه‌های بالا قادر به حضور نیستند.

رئیس هیأت مدیره عنوان کرد: تجربه پست بانک ایران و تجربه جهانی در استفاده از زیرساخت‌های پست و مخابرات و سرمایه‌گذاری‌های آنان موجب شده تا تجربه موفقی حاصل شود زیرا بدون سرمایه‌گذاری مجدد، تمامی خدمات بانکی را به مردم عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: حضور پست بانک ایران در روستاها هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی موفق بوده است. بطوریکه درحال حاضر 55درصد منابع این بانک مربوطه به این مناطق است و توانسته است علاوه بر کمک به رونق اقتصادی روستاها از منظر اجتماعی نیز مورد اقبال عمومی قرار گیرد که این بسیار مهم و ارزشمند است.

حسن‌زاده خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم همه ابزارهائی که بهره‌وری منابع بانک را بالا می‌برد مورد استفاده قرار دهیم و در همین راستا برنامه‌های خوبی برای ایجاد شرکت‌های اقماری دنبال می‌کنیم تا متناسب با فرصت‌ها، سودآوری ایجاد کنیم و بیمه نیز در برنامه‌های آینده این بانک نقش ارزنده‌ای خواهد داشت زیرا هزینه‌های ریسک بانک را کاهش می‌دهد.

رئیس هیأت مدیره اظهارداشت: تمرکز فعالیت‌های پست بانک ایران برروی خدمات خرده‌بانکداری است تا عموم جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند. بطوریکه می‌توانیم با جذب سرمایه‌های خرد و اندک هموطنان، شرایط را برای سرمایه‌گذاری بزرگتر در بخش‌های مختلف جامعه و تولید فراهم سازیم.

وی گفت: پست بانک ایران علاوه برفعالیت‌های بانکی، فعالیت‌‌های دیگری نیز در سایر عرصه‌های مرتبط از جمله ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری، لیزینگ و غیره را به تناسب نیازهای خود مدنظر قرار داده است.

حسن‌زاده بیان داشت: به دنبال توسعه بانکداری الکترونیک و حرکت به این سمت هستیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده و کاری کنیم که همه ملت ایران مشتری پست بانک ایران شوند.

رئیس هیأت مدیره در پایان عنوان کرد: استفاده از ابزار ویژه مبادلات پولی شبکه جهانی پست و خدمات منحصر به فرد C.O.D از بسترهای مناسب برای پست بانک ایران است تا بتواند نقل و انتقال وجوه و خرید کالا را به راحتی برای مردم انجام دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب