امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48251 تاریخ انتشار: شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران عنوان کرد؛

آغاز کارگاه های آموزشی غیرحضوری کتابخانه‌ها ویژه ایام تابستان

خبرایران: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال برنامه هایی ویژه ایام تابستان برای سه سطح مخاطبان کودک و نوجوان، والدین و کتابداران بصورت کارگاهی و غیرحضوری آغاز و تا نیمه اول شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
آغاز کارگاه های آموزشی غیرحضوری کتابخانه‌ها ویژه ایام تابستان
به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، محمد هادی ناصری طاهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران به تشریح کارگاه های آموزشی مجازی این اداره کل در ایام تابستان پرداخت و گفت: این برنامه تابستانی دور دوم برنامه‌های آموزش غیرحضوری کتابخانه‌های عمومی است. دوره اول این برنامه ها در فروردین ماه سال جاری و همزمان با اوج گیری شیوع کرونا بصورت مجازی و از طریق سامانه آموزش آنلاین برگزار گردید. در این دوره 16 کارگاه آموزشی و 10 جلسه محفل ادبی فیض برگزار شد که بیش از 550 نفر با توجه به نوع کارگاه و ظرفیت‌هایی که اساتید هر کارگاه برای آن تعیین می کردند، آموزش دیدند.
وی با اشاره به عدم تعطیلی فعالیت فرهنگی کتابخانه های عمومی در ایام کرونا افزود: هرچند به دلیل شیوع کرونا برای حفظ سلامت اعضا و کتابداران، فعالیت های فرهنگی حضوری در کتابخانه ها تعطیل است اما در این مدت تلاش نمودیم برنامه های آموزشی با موضوعات کاربردی و جدیدی را از طریق فضای مجازی برای مخاطبین برگزار نماییم. در دوره دوم برگزاری این برنامه ها، با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی و مهارت‌های فردی و اجتماعی مخاطبان کارگاههای متنوعی برنامه ریزی شده است.
ناصری افزود: «پرورش خلاقیت در کودک و نوجوان با کتاب و شعر و بازی»، کارگاه «قصه گویی و شعر خوانی»، کارگاه آموزش «تربیت اقتصادی کودک» و آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان از جمله کارگاه‌هایی هستند که در ایام اوقات فراغت تابستان برای کودکان برگزار می‌شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ادامه داد: آموزش مفاهیم قرآنی و تربیت اقتصادی به همراه کارگاه‌های اصول مقدماتی داستان نویسی برای نوجوانان از دیگر برنامه‌های ایام تابستانی برای مخاطبان نوجوان است.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی با کارآفرینی و روش های علمی راه اندازی کسب و کار خانگی، پرورش کودک بالنده، کارگاه مشاوره فرزندآوری و مشکلات تک فرزندی، شیوه های شاد زیستن، کارگاه نحوه انتخاب کتاب برای کودک در رده مقدماتی تا پیشرفته، اصول داستانک نویسی و تربیت اقتصادی کودک از جمله برنامه های ایام تابستان و اوقات فراغت برای والدین به شمار می‌رود.
ناصری طاهری با اشاره به لزوم ارتقاء مهارتهای کتابداران، گفت: در این دوره تابستانی، کارگاه های تسهیلگری پرورش مهارت تفکر در کودکان و نوجوانان با استفاده از کتابهای داستان و کارگاه آموزش بازاریابی در کتابخانه‌ها با تأکید بر رسانه های اجتماعی، در نظر گرفته شده است که پس از پایان دوره گواهینامه از طرف معاونت برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات صادر خواهد شد.
گفتنی است اولین کلاس این کارگاه ها با عنوان «آموزش مفاهیم قرآنی به کودکان و نوجوانان» توسط هادی ربیعی امروز ساعت 16 به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های آموزش آنلاین برگزار می شود.
جهت اطلاع از نحوه شرکت در کارگاه های مجازی، اینجا را ببینید.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب