امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48337 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توصیه‌های امنیتی براي استفاده از کارتخوان

خبرایران : افشای رمز هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف می‌تواند شما را به دردسر بيندازد. به همين علت براي استفاده از کارتخوان لازم است نکاتي را مد نظر داشته باشيد.
توصیه‌های امنیتی براي استفاده از کارتخوان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک مهر ایران، هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف ممکن است کارت خود را به فروشنده بدهيم و رمز خود را نيز به وي اعلام کنيم تا اصطلاحاً برايمان كارت بكشد، اما مي‌دانيد اين كار ممكن است منتج به خالي شدن حساب بانكي شما شود؟

لازم است هنگام خرید، خودتان رمز را وارد کرده و از اعلام آن به مشتری پرهیز کنید. هنگام وارد کردن رمز در دستگاه کارتخوان از دست ديگر خود به‌عنوان محافظ استفاده كنيد تا از امكان مشاهده رمز خود توسط ديگران جلوگيري كنيد.

اگر ناچار به اعلام رمز خود شدید، رمز را بلند اعلام نکنید، بلکه آن را روی گوشی خود نوشته و به مسئول فروشگاه ارائه کنيد. همچنين ضروري است به‌سرعت و در اولين فرصت آن را تغيير دهيد. براي انتقال وجه به ساير حساب‌هاي خود يا ديگران به هيچ وجه از دستگاه کارتخوان استفاده نكنيد.

رسید تراکنش‌های ناموفق خود را تا اطمینان از کسر نشدن وجه از حسابتان نگهداری کنيد. از وارد کردن صحيح رمز توسط مسئول فروشگاه در دستگاه كارتخوان مطمئن شويد. از دستگاه كارتخوان فقط براي خريد، مانده‌گيري و پرداخت قبض استفاده كنيد. هرگز براي پر كردن حساب جاري خود از دستگاه كارتخوان استفاده نكنيد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب