امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48457 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بیمه جهیزیه و ازدواج؛ آینده نگری برای تأمین هزینه‌های ازدواج فرزندان

خبرایران : ازدواج امری پسندیده و شادی بخش خانواده‌ها است اما در حال حاضر هزینه‌های پیرامونی آن به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. با استفاده از بیمه جهیزیه و ازدواج، پدر و مادر یک دختر می‌توانند از کمک هزینه بیمه برای تأمین اثاثیه مورد نیاز دختر استفاده کنند.
بیمه جهیزیه و ازدواج؛ آینده نگری برای تأمین هزینه‌های ازدواج فرزندان

بدون شک تأمین هزینه‌های جهیزیه و ازدواج یکی از مهم‌ترین معضلات جوانان است. رسم تهیه جهیزیه با توجه به افزایش شدید قیمت کالاهای اولیه زندگی به دردسری بزرگ برای جوانان و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شده است. در چنین شرایطی، وجود پشتوانه مالی و پشتیبانی که در زمان نیاز بتواند بخشی از هزینه‌های جهیزیه را تأمین کند می‌تواند در بسیاری از موارد مشکل گشا باشد. به همین دلیل شرکت‌های بیمه‌ای با ارائه طرح‌های مختلفی همچون کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه در تلاش هستند تا به یک پشتوانه قابل اتکا برای جوانان تبدیل شوند. با بیمه آسماری همراه باشید تا با بیمه جهیزیه و ازدواج آشنا شویم و شرایط استفاده از آن را بررسی کنیم.

بیمه جهیزیه و ازدواج چیست؟

ازدواج امری پسندیده و شادی بخش خانواده‌ها است اما در حال حاضر هزینه‌های پیرامونی آن به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. با استفاده از بیمه جهیزیه و ازدواج، پدر و مادر یک دختر می‌توانند از کمک هزینه بیمه برای تأمین اثاثیه مورد نیاز دختر استفاده کنند. در صورتی که پدر و مادر در قید حیات نباشند، خود فرد نیز می‌تواند با تهیه بیمه جهیزیه از این پشتوانه برخوردار شود. به این ترتیب بیمه ازدواج نیز همانند بیمه درمان تکمیلی یک بیمه پرکاربرد است که در کنار بیمه پایه و حتی بدون بیمه پایه نیز می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

مزایای بیمه جهیزیه

مزایای بیمه ازدواج و جهیزیه چیست؟

استفاده از بیمه ازدواج و جهیزیه مزایای زیادی برای دختر و خانواده او دارد. در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • جبران هزینه‌های خرید اسباب مورد نیاز برای ازدواج دختر یا همان جهیزیه که اصلی‌ترین هدف بیمه جهیزیه و ازدواج است
  • در صورت از کار افتادگی فرد به هر دلیلی، هزینه یا اقساط بیمه جهیزیه تا پایان دوره دریافت نمی‌گردد اما همچنان کمک هزینه جهیزیه توسط بیمه قابل پرداخت خواهد بود
  • در صورتی که بیمه گذار، فوت نماید، در صورت ازدواج دختر در فاصله فوت بیمه شده تا پایان مدت بیمه ازدواج نمایدف سرمایه بیمه نامه در زمان ازدواج به وی پرداخت می‌شود
  • امکان جایگزین دختر دیگر به جای دختر قبلی نیز فراهم شده است.

استفاده از بیمه جهیزیه چه شرایطی دارد؟

هر بیمه نامه‌ای دارای شرایط ویژه‌ای است که برای استفاده از آن باید رعایت شود. شرکت‌های مختلفی خدمات بیمه جهیزیه را ارائه می‌کنند و ممکن است در بعضی از موارد شرایط برای شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. با این حال در اکثر موارد استفاده از بیمه جهیزیه شامل شرایط زیر می‌شود:

  • هر فرد می‌تواند از بدو تولد تا سن ۳۵ سالگی بیمه ازدواج را داشته باشد.
  • مدت زمان بیمه نامه ازدواج بین ۵ تا ۴۰ سال است که البته جمع مدت قرارداد و سن بیمه شده نباید بیشتر از ۴۰ سال باشد.
  • بیمه گذار بیمه نامه ازدواج می‌تواند حق بیمه خود را به صورت ماهانه، شش ماهه، سالانه و یکجا پرداخت نماید.
  • برای استفاده از هر پوشش باید دوره انتظار بیمه نامه کامل شود. می‌توان گفت تقریباً دوره انتظار همه پوشش‌ها ۵ سال می‌باشد.
  • اگر بیمه شده در طول داشتن بیمه نامه ازدواج از هر کدام از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید جدول بیمه نامه نیز تغییر پیدا خواهد کرد.
  • برای استفاده از پوشش مشاوره قبل از ازدواج باید سن فرد بیمه شده بالای ۱۵ سال داشته باشد.
  • پوشش‌ لغو مراسم ازدواج برای هر کدام از موارد زیر پرداخت می‌شود.: فوت یکی از زوجین، فوت بستگان سببی یا نسبی درجه یک، اتفاق افتادن حادثه‌ای در حین اجرای مراسم.
  • در استفاده از پوشش‌های این بیمه نامه نیازی به انجام معاینه و چکاپ پزشکی نمی‌باشد

پوشش های بیمه ازدواج

پوشش‌های بیمه تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه

همانند بیمه درمان تکمیلی خانواده که شامل تعداد زیادی پوشش اضافه همانند بیمه کرونا و بیمه دندانپزشکی است (با مراجعه به صفحه بیمه درمان تکمیلی خانواده می‌توانید لیست کاملی از پوشش‌های این بیمه را مشاهده کنید)، بیمه تأمین هزینه ازدواج و جهیزیه نیز دارای پوشش‌های جذابی است که علاوه بر تأمین هزینه جهیزیه می‌توانند در شروع زندگی به کمک جوانان بیایند. در اینجا لیستی از بعضی از پوشش‌های رایج بیمه ازدواج و جهیزیه را مشاهده می‌کنید:

  • پرداخت هزینه‌های حق مشاوره ازدواج
  • کمک هزینه تولد اولین فرزند
  • کمک هزینه تأمین مسکن (بعد از ازدواج)
  • کمک هزینه جبران تأمین پرداخت مهریه (برای فرزندان پسر)
  • کمک هزینه جشن عقد و عروسی تا سقف تعهدات داده شده

هزینه بیمه ازدواج و جهیزیه چقدر است؟

حق بیمه، همان هزینه ماهانه‌ای است که طبق بیمه نامه، تعهدات و پوشش‌های تعیین شده باید توسط بیمه گذار (دختر یا والدین) پرداخت شود. همانطور که اشاره کردیم شرکت‌های گوناگونی این طرح را ارائه می‌کنند به همین دلیل ممکن است حق بیمه در بیمه نامه ازدواج و جهیزیه هر شرکت متفاوت باشد. در این بیمه نامه معمولاً ابتدا سرمایه اصلی در نظر گرفته می‌شود (برای مثال ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال) سپس هزینه آن به صورت ماهانه، سالانه یا یکجا در دوره‌های ۵ یا ۱۰ ساله دریافت می‌شود.

البته در بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه ازدواج و جهیزیه یکی از پوشش‌های بیمه عمر هستند که هزینه آن‌ها در پرداخت حق بیمه عمر محاسبه می‌شود. شرایط مشابهی برای بیمه زایمان نیز وجود دارد. برای مثال بیمه زایمان آسماری در واقع یکی از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی آسماری است. شما می‌توانید با انتخاب شرکت بیمه کننده مورد نظر خود، اطلاعات بیشتر را از کارشناسان بیمه‌ای آن‌ها دریافت کنید.

خرید بیمه جهیزیه و ازدواج

بیمه آسماری بهترین گزینه برای خرید بیمه درمان تکمیلی خانواده

در این مقاله با بیمه جهیزیه و ازدواج آشنا شدیم. این بیمه نامه می‌تواند در موارد نیاز یک پشتوانه عالی برای دختر و خانواده او باشد. شما می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای تهیه بیمه جهیزیه با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. بیمه ازدواج و جهیزیه جزو خدمات بیمه آسماری نیست، اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات ویژه بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری خیال خود را از بابت هزینه‌های درمانی خود و خانوادتان راحت کنید. علاوه براین با استفاده از این بیمه نامه تحت پوشش بیمه کرونا نیز قرار می‌گیرید. بیمه آسماری با پشتوانه بیمه کمک رسان ایران SOS و همکاری با ۳۰۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر ایران بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل کنید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب