امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4862 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مجمع عمومی تصویب شد؛

تعیین ۳۳۰ ریال سود به ازای هر سهم بانک ملت

خبر ایران: با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۲ تقسیم مبلغ ۳۳۰ ریال سود به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید.
تعیین ۳۳۰ ریال سود به ازای هر سهم بانک ملت
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که به ریاست، علیرضا لکزایی رئیس هیات مدیره بانک ملت برگزار شد، صورت های مالی بانک مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال گذشته با رای قاطع سهامداران به تصویب رسید.

همچنین از 420 ریال سود محقق شده به ازای هر سهم، با رای مجمع،  تقسیم 330 ریال سود به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس، مقرر شد تا سود سهامداران حقیقی دارای کمتر از یک میلیون سهم بلافاصله پس از پایان مجمع، به حساب آنان در بانک ملت واریز شود.

سود سهام بقیه سهامداران نیز در مهلت قانونی به حساب آنها واریز خواهد شد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت، سازمان حسابرسی مجددا به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد هم به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های مجمع برگزیده شدند.

تعیین حقوق اعضای غیر موظف هیات مدیره و افزایش حقوق مدیرعامل و اعضای موظف هیات مدیره همچنین تعیین پاداش هیات مدیره از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت بود. 

محمد رضا ساروخانی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد، افزود: بازده سهام بانک ملت در سال گذشته 170.2 درصد بوده در حالی که بورس در این سال 108 درصد بازدهی داشته است.

به گفته وی، ارزش بازار سهام بانک ملت از 13 هزار و 755 میلیارد ریال در سال نخست خصوصی شدن به 101 هزار و 760 میلیارد ریال در سال 1392 افزایش یافته است.

وی با اشاره به این نکته که بانک ملت در بین بانک های بورسی بیشترین سهام شناور را دارد، تصریح کرد: با وجود 20 درصد سهام شناور، به دلیل حمایت سهامداران، دامنه نوسان قیمت سهم بانک ملت محدود بوده است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که سال 92 سال پرفراز و نشیبی برای نظام بانکی کشورمان بود، اظهار داشت: بانک ملت تلاش کرد که کمتر در مسابقه نرخ سود بانکی شرکت کند  که دلیل اصلی آن اعتماد و حمایت مشتریان بود که ترجیح دادند پول خود را با سود کمتر به دلیل زیرساخت ها و استحکام خوب بانک ملت در این بانک سپرده گذاری کنند.

وی شرایط بانک ملت را از لحاظ نقدینگی در سال گذشته بسیار مطلوب خواند و یادآور شد: این بانک با داشتن بیش از 919 هزار میلیارد ریال منابع، از لحاظ کل منابع رتبه نخست را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داد.

ساروخانی مانده تسهیلات و مطالبات بانک ملت را نیز در سال گذشته حدود 859 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: کل درآمد بانک در سال مالی یادشده 126 هزار و 218 میلیارد ریال و سود خالص آن 16 هزار و 792 میلیارد ریال بوده که سود خالصی معادل 420 ریال را برای هر سهم محقق کرده است.

وی بانک ملت را به لحاظ ارزش بازار سهام، نخستین بانک بورسی کشور خواند و گفت: متوسط رشد درآمدهای بانک در سه سال گذشته 29 درصد و افزایش سهم درآمد غیرمشاع آن با متوسط رشد سه ساله 47.6 درصد بوده است.

ساروخانی گفت: متوسط رشد بدهی های بانک ملت 26 درصد،  رشد حقوق صاحبان سهام 15.7 درصد و رشد دارایی های آن 25.4 درصد اعلام شده است.

به گفته مدیرعامل بانک ملت، حجم سپرده های ریالی این بانک با 20 درصد رشد به حدود 693 هزار میلیارد ریال و کل منابع ارز و ریال آن با 21.2 درصد رشد به حدود 920 هزار میلیارد ریال رسیده است ضمن این که مانده تعهدات ضمانت‌نامه های آن بیش از 142 هزار میلیارد ریال شده که 14 درصد رشد را نشان می دهد.

وی حجم تسهیلات اعطایی بانک ملت را در سال گذشته 534 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت که این رقم با  12 درصد رشد متوسط سه ساله رو به رو بوده است.

*نسبت معوقات به تسهیلات بانک ملت 8 درصد کاهش یافته است

ساروخانی رشد اقلام مطالبات غیرجاری بانک ملت را 1.6 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: نسبت اقلام مطالبات به تسهیلات این بانک نیز به 8.6 درصد رسیده است که 8 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی سهم بانک را از از کل منابع نظام بانکی 18.7 درصد و سهم آن را از کل مصارف 16.9 درصد خواند و یادآور شد: این در حالی است که بانک ملت 11.4 درصد شعب و 13.4 درصد کارکنان شبکه بانکی کشور را در اختیار دارد.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به استقبال بورس از سهام بانک ملت و حجم بالای تراکنش های انجام شده روی سهام این بانک در بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: ارزش بازار سهام این بانک در پایان سال گذشته 101 هزار و 760 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی همچنین به افزایش استقبال مردم از خدمات الکترونیک بانک ملت اشاره کرد و گفت: شمار مشتریان همراه بانک ملت با 87 درصد رشد به سه میلیون نفر، تعداد مشتریان بانکداری اینترنتی با 23 درصد رشد به دو میلیون و 950 هزار نفر و تعداد مشتریان تلفن‌بانک با 23 درصد رشد به بیش از 867 هزار نفر افزایش یافته ضمن این که تعداد کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت نیز با 19 درصد رشد به 620 هزار دستگاه در پایان سال 92 رسیده است.

ساروخانی رشد تعداد تراکنش کارتخوان‌های بانک ملت را 228 درصد و رشد مبلغ تراکنش های این دستگاه ها را 32 درصد ذکر کرد و گفت: بانک ملت از لحاظ مبلغ تراکنش ها رتبه اول نظام بانکی کشورمان را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب