امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48661 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند خبر داد؛

بهره گیری تکنولوژی روز دنیا در شرکت های بزرگ فولادی/ تولید کنندگان در جهت تکمیل زنجیره در معدن حرکت کرده اند / فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود امد به یک شکوفایی خوبی رسید

خبرایران : مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند با بیان اینکه در بازار سرمایه شرکت های معدنی و صنعتی و فولادی اولین ها بودند که به بازار بورس ورود پیدا کردن گفت : تمامی صنایع فولادی و فلزی حدودا 10 میلیون تن صادرات دارند و می توان گفت فلزات روزانه میلیون ها دلار برای عرضه به بازارهای داخل و خارج بازده دارند و حتی در آینده نزدیک ارز فلزات جایگزین ارز نفتی خواهد شد.
بهره گیری تکنولوژی روز دنیا در شرکت های بزرگ فولادی/  تولید کنندگان در جهت تکمیل زنجیره در معدن حرکت کرده اند / فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود امد به یک شکوفایی خوبی رسید

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هلدینگ کیان فولاد دماوند» امروز 14 مردادماه 1399 به مناسبت روزخبرنگاربا حضور«سیدهادی شفیعی» مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند،« لاجوردی» معاونت منابع انسانی گروه کیان فولاد دماوند، «علیرضا احتشامی» مدیرعامل شرکت کیان لجستیک دماوند و اصحاب رسانه برگزار و در این نشست خبری «سیدهادی شفیعی» مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند اظهارداشت : تمامی صنایع فولادی و فلزی حدودا ۱۰ میلیون تن صادرات دارند و می توان گفت فلزات روزانه میلیون ها دلار برای عرضه به بازارهای داخل و خارج بازده دارند و حتی در آینده نزدیک ارز فلزات جایگزین ارز نفتی خواهد شد.

 

 

وی تصریح کرد: فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود آمد به یک شکوفایی خوبی رسید که از سال ۹۵ و ۹۶ به بعد از فضای تولید ۱۵ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تن رسید که این تولید بسیار بزرگ ما را جزو نفرات ۱ تا ۱۰ دنیا قرار داده است.

مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند عنوان داشت : ایران یک کشور معدنی است که ۰ تا ۱۰۰ زنجیره فولاد را دارد و صنعت فولاد تشکیل شده از یک زنجیره کامل معدن تا مقاطع فولادی که کمتر کشوری به غیر از کشور افغانستان این منابع و این زنجیره در کنار خودش دارد البته ما توانسته ایم در ۱۵ سال گذشته در این صنعت به شکوفایی برسیم.

وی از تکنولوژی روز دنیا در شرکت های بزرگ فولادی خبر داد و تاکید کرد: مجموعه های بزرگی مثل ایمیدرو و وزارت صمت با مشارت بزرگترین فولادی های کشور مثل فولاد مبارکه و ذوب آهن فضاهای مختلف سرمایه‌گذاری را به وجود آورده اند .

شفیعی ابرازداشت:  در کشور تحولی در فضای  شرکت های فولاد  خصوصا در حوزه تکمیل زنجیره به وجود آمده است  یعنی بعضی از تولید کنندگان در جهت تکمیل زنجیره در معدن حرکت کرده اند، بعضی از معدنی ها هم مثل چادرملو و گل‌ گهر تکمیل صنایع بالا دستیشان را انجام دادند که البته کشوری با عظمت ایران و توانایی پتانسیل فوق العاده خوبی که در زمینه فولاد و مس دارد می تواند با بازارهای خیلی تشنه صادراتی همسایه و دوردست مواجه باشد.

وی ادامه داد : از سال ۹۶ کشور ایران یکی از بزرگترین صادر کننده های منطقه شده و تقریباً  با رکورد ۶ میلیون تن در سال شروع کرده و الان حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون قرار گرفته که متاسفانه با فضای تحریم ها حداقل به ۱۰ میلیون تن رسید است.

مدیرعامل کیان فولاد دماوند درپایان سخنان خود گفت: خوبی این رشته این است که به این راحتی ترامپ و هیچ کشوری نمی تواند آن را در فضای تحریم قرار بدهد و امکان تحریم تقریبا درصد بسیار پایینی دارد همچنین با توجه به یکسال گذشته صادرات این محصول به ما ثابت کرد که فضای فولاد جزو صنایع تخصصی است که به لطف خدا غیر قابل تحریم است .

 

 

لاجوردی : شرکت بزرگ سبد گردان را در راستای بازار سرمایه ایجاد می کنیم  

 لاجوردی ،معاونت منابع انسانی گروه کیان فولاد دماوند نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت : قدمت مجموعه ما به ۴۰ سال می رسد و در حال حاضر وارد دهه پنجم فعالیت خود شده ایم. استراتژی ما تامین منابع صنایع فولاد بزرگ است و در همین راستا فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده ایم.

وی در خصوص زیر مجموعه های گروه کیان افزود: زیر مجموعه های گروه کیان فولاد شامل کیان لجستیک، کیان سازه ،بازرگانی کیان،کیان معادن و کیان فولاد می باشد.

لاجوردی افزود : از سنگ تا شمش فولاد از برنامه های تامین محصولات فولادی گروه کیان فولاد دماوند است و ما قصد داریم در عرصه محصولات پایه فولاد نیز با قدرت بیشتری فعالیت کنیم و در همین راستا جلسات متعددی با شرکت های دولتی داشته ایم.

وی درخصوص ورود به بازار سرمایه هم خاطرنشان کرد: در حال ورود به بازار سرمایه هستیم و قرار است یک شرکت بزرگ سبد گردان را در راستای همین مهم ایجاد کنیم. در حال حاضر یکی از بهترین مشتریان بورس کالا هستیم و گروه کیان فولاد دماوند هیچ وقت در راستای خام فروشی فعالیتی نداشته است و هدف اصلی ما کمک به صنایع فولادی در بخش تولید است.

 معاونت منابع انسانی گروه کیان فولاد دماوند اضافه کرد : در سال گذشته در بخش صادرات فعالیت های خوبی داشته ایم اما در سال جاری تمام تمرکز خودرا معطوف کمک به بخش تولید در داخل کشور کرده ایم.

وی ادامه داد: تمام هدف ما در سال جاری ورود ۸۰ درصدی کیان فولاد دماوند به بخش تولید است. تا این لحظه برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده ایم. همچنین اشتغال غیر مستقیم شرکت نیز به ۱۵۰۰ نفر رسیده است.امید داریم تا پایان سال اشتغال مستقیم شرکت را به ۵۰۰ نفر برسانیم.

لاجوردی در پایان سخنان خود درمورد اکتشافات هم گفت: تاکنون حدود۶ معدن شناسایی کرده ایم و در بحث اکتشافات به یکی از شرکت های تاثیرگذار در این دسته قرار گرفته ایم.

 

احتشامی : درگروه «کیان فولاد دماوند» حداقل ۵ میلیون تن جابجایی باربه صورت سالانه صورت می‌گیرد

علیرضا احتشامی مدیرعامل شرکت کیان لجستیک دماوند نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت : در گروه «کیان فولاد دماوند» حداقل ۵ میلیون تن جابجایی باربه صورت سالانه صورت می‌گیرد.

احتشامی تاکید کرد : یکی از جذابیت های هلدینگ کیان فولاد مربوط به انجام تمامی مراحل از صفر تا صد در هلدینگ است. هلدینگ کیان فولاد مخالف خام فروشی است و موافق سیاست های کلی نظام است .

وی ابرازداشت: معتقدیم باید از معادن کشور در تولید ملی بهره ببریم و این موضوع جزو اهداف و چشم اندازهای شرکت می باشد و رویکرد هلدینگ کیان فولاد به سمت حمل و نقل سبز است و تلاش داریم تا این امر را  به نتیجه برسانیم و یکی از ماموریت‌های محوله کیان لجستیک حرکت به سمت حمل‌‌ونقل سبز است. ضمن اینکه این هلدینگ حداقل سالانه حداقل پنج میلیون تن حمل از مواد معدنی تا کارخانه‌های فرآوری و محصولات نهایی دارد.

مدیرعامل شرکت کیان لجستیک دماوند خاطرنشان کرد: حمل‌‌ونقل ریلی شیوه حمل سبز است و بنده که سابقه حضور در شرکت راه آهن را داشتم، برای توسعه این هدف انتخاب شدم و ترجیح هلدینگ این است که حمل بار به صورت ریلی انجام شود تا مشکلات ترافیک جاده‌ای را کاهش دهد. برای حمل ریلی نسبت به خرید واگن اقدام کردیم و در این رابطه با شرکت واگن‌سازی پارس مذاکراتی خواهیم داشت. همچنین به مدیرکل راه آهن نامه نوشتیم و علاقه‌مندی خود را به حمل ریلی اعلام کردیم.

وی درپایان سخنان خود گفت : راه آهن و حمل ریلی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. در این رابطه هم‌اکنون شرکت یک سامانه‌ای درست کرده که یک طرف حمل جاده‌ای و سمت دیگر حمل ترکیبی است‌. در این سامانه مشخص می‌شود که نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن به بار در صورت وجود کدام است، سپس بار به سمت مقصد حمل می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب