امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48671 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مرمت مسجد و ساعت تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود

خبرایران : شهردار منطقه۱۱ تهران گفت: فاز اول مرمت مسجد و ساعت تاریخی مشیر السلطنه از ابنیه دوران قاجار تا یک ماه آینده از سوی اداره زیبا سازی این منطقه آغاز و در مدت 3 ماه انجام خواهد شد.
مرمت مسجد و ساعت تاریخی مشیرالسلطنه تا یک ماه آینده آغاز می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ ، نصراله آبادیان از آغاز فاز اول مرمت بافت تاریخی مسجد و ساعت مشیر السلطنه که از اماکن تاریخی و اولین ساعت های شهری در پایتخت است؛ خبر داد و افزود:  مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه یا مسجدالاقصی که به مسجد ساعت نیز معروف است؛ یکی از مسجدها و حوزه‌های علمیه ساخته شده در دوره قاجار است که در خیابان مولوی، کوچه تشکری موحد واقع شده‌است.

آبادیان ادامه داد: اولویت برنامه های اداره زیباسازی منطقه۱۱ حفظ و مرمت بافت تاریخی با رویکرد نگهداری از اماکن واجد ارزش است که بر همین اساس فاز اول پروژه مرمت مسجد مشیر السلطنه از شهریور ماه آغاز خواهد شد .

او در تشریح جزییات فاز اول مرمت این مسجد بیان کرد: در سال۹۸ طرح مرمت این مسجد تاریخی با مشارکت و بررسی اساتید مجرب حوزه مرمت ابنیه تاریخی و اداره زیباسازی منطقه۱۱ به تحریر درآمد که پس از بررسی های اولیه و تأیید نهایی اصلاح و مرمت جداره ها و تعمیر ساعت شهری مناره مسجد انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 11 توضیح داد: مرمت جداره اصلی مسجد شامل سیمان کاری، آجرکاری و حذف زوائد بصری، مرمت کاشی سردر و پنجره ها و مرمت سقاخانه قدیمی جلو در است و بخش دوم فاز اول، تعمیر و راه اندازی ساعت شهری مناره این مسجد است که قدمتی از زمان قاجار دارد و از جمله اولین ساعت های شهری پایتخت است.

 آبادیان با اشاره به این که مرمت مسجد مشیر السلطنه در ادامه مرمت های ابنیه و حفظ بافت تاریخی منطقه۱۱ است؛ گفت: مرمت مسجد مشیر السلطنه از اوایل شهریور آغاز می شود و پیش بینی ما برای پایان پروژه سه ماه خواهد بود .

مسجد مشیرالسلطنه در سال ۱۳۲۱ هجری قمری توسط مشیرالسلطنه بنا شده است که وزیر خزانه مظفرالدین شاه قاجار و بعدا نخست وزیر دوره محمدعلی شاه قاجار بود و نام او در زیر ساعت مسجد حک شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب