امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48799 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با نصب لانه پرنده در فصاهای شهری؛

پرندگان به محیط های شهری شمال تهران جذب می شوند

خبرایران : طراحي و ساخت سرپناه و محلی مناسب براي دانه خوری و تغذيه در بستری طبيعی برای پرندگان، در راستای حمايت از آنها و کمک به بازگشتشان به فضای سبز شهری شمال تهران، در چند نقطه اجرا شد.
پرندگان به محیط های شهری شمال تهران جذب می شوند
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اختصاص لانه و محلی برای  دانه خوری و آبخوری پرندگان با هدف حفاظت از محيط زيست و اكوسيستم طبيعی آنها، در چند نقطه از منطقه یک اجرا شد که نمونه شاخص آن در خیابان شهید لواسانی انجام شده که در آن با استفاده از عناصر و مصالح طبيعی تنه درختان و گلكاری و كاشت درختچه فضای مناسب برای پرندگان مهیا شد.
 
وی گفت:لچكی مشرف به خيابان شهید لواسانی قبلا به صورت فضایی سخت و نامطلوب بود كه بسياری از حاميان پرندگان و شهروندان طبيعت دوست ، دراين مكان نسبت به دانه پاشی و تغذيه پرندگان اقدام می نمودند لذا پس از امكان سنجی، محل و سرپناهی طبيعی برای حمايت از پرندگان دراين مكان درنظر گرفته شد.
 
معاون شهردار منطقه یک افزوذ: این اقدام درميدان تجريش هم به منظور بازگشت و لانه گزينی پرندگان درمحيط زيست شهری اجرا شده که  باتوجه به بافت پوشش گياهی شبه جنگلی ميدان تجريش چندين عدد لانه پرنده در این محل تهيه و نصب شد و با جانمایی و نصب گلجای طرح لوكوموتيو در لچكی ابتدای خيابان شهید ملكی درميدان تجريش این میدان زیباسازی شد.
وی گفت: با توجه به لزوم حمایت از پرندگان موجود در فضای سبز سطح شهر، خصوصا در بوستان ها، با مشارکت سازمان زیبا سازی شهر تهران، لانه پرندگان در بوستان جمشیدیه نیز نصب شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب