امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 48884 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهارت سنجی و ارائه آموزش های مدیریت بحران به نیروهای عملیاتی منطقه ۱۹

خبرایران : دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ گفت: کلیه نیروهای عملیاتی و فوریتی ۱۳۷، خدمات شهری و بحران نواحی طی انجام بازدید های میدانی در خصوص میزان مهارت استفاده از تجهیزات و ابزارآلات مورد سنجش قرار گرفتند.
مهارت سنجی و ارائه آموزش های مدیریت بحران به نیروهای عملیاتی منطقه ۱۹
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محسن آلمانی شناخت نقاط قوت و ضعف نیروهای ۱۳۷ نواحی پنجگانه را در نحوه استفاده از تجهیزات این سامانه از جمله اهداف این بازدیدها اعلام کرد و گفت: طی این بازدیدها درخصوص چگونگی استفاده از تجهیزات به نیروهایی که از ضعف اطلاعات برخوردار بودند آموزش هایی ارائه شد.  
همچنین کارشناس آتش نشانی و اورژانس نیز با حضور در این کارگاه آموزشی به ارائه نکاتی در خصوص چگونگی برخورد در مواقع بروز حوادث احتمالی و آموزش اطفا حریق پرداختند.
آلمانی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از خسارت های جانی و مالی ناشی از بروز بحران ها و سوانح غیر مترقبه  بیان کرد: در همین راستا نیز طبق برنامه ریزی انجام شده آموزش های همگانی در حوزه های تخصصی شهری  در زمینه بحران، ایمنی و اثرات مخرب بلایای طبیعی و غیر طبیعی صورت می گیرد.
او بروز رساني امكانات و ادوات پايگاه هاي ستاد مديريت بحران منطقه، شناخت دقيق و درست كانونهاي خطر محدوده منطقه و هماهنگي كامل با بخشهاي مختلف ستادي وحوزه هاي مختلف شهري درجهت اقدامات پيشگيرانه موثر در خصوص كاهش تلفات انساني درزمان وقوع بروز حادثه را از دیگر اولویت های اجرایی این ستاد دانست. 
همچنین بازپيرايي گروه هاي دوام و آموزش مجدد آنها،آموزش کارشناسان مدیریت بحران نواحی، برگزاري مانورهای مختلف در منطقه، برگزاري كلاسهاي آموزشي ويژه نیروهای اجرایی نواحي پنجگانه منطقه و متعاقب آن نیز برگزاري آزمون عملي واجراي مانور همزمان از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در راستای پیشگیری از پیامدهای احتمالی حوادث مترقبه و غیر مترقبه است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب