امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49075 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آمازون برتر نسبت به سایر رقبا

خبرایران : مزیت آمازون نسبت به فروشندگان سنتی، دسترسی به داده‌ها و اطلاعات از پلتفرم خود است.
آمازون برتر نسبت به سایر رقبا

به گزارش خبرایران بنابراعلام عزت خواه دات کام، یک نمونه از این اطلاعات، جستجوی واژگان است. حدود ۷۰ درصد جستجوهایی که در جستجوگر آمازون انجام می‌شود در مورد کالاهای کلی است. این بدان معناست که خریداران به جای اینکه نام برند مانند نایک را سرچ کنند، نام محصول مانند کفش ورزشی را سرچ می‌کنند.

برای آمازون، این جستجوها که توسط مشتریان انجام می‌شوند باعث می‌شوند آمازون بتواند محصولات برند خصوصی خود را برای مشتری به نمایش بگذارد و اطمینان حاصل کند که این نتایج سریعاً ظاهر شوند.

همچنین آمازون به ایمیل‌های مشتریان دسترسی داشته و می‌تواند مستقیماً به آنها ایمیل زده یا در دیگر وبسایت ها تبلیغات pop-up قرار داده و بدین وسیله مشتریان را به سمت محصول مورد نظر در آمازون هدایت نماید.

برخی از این داده‌ها در دسترس برندهای بزرگی که در آمازون محصول خود را به فروش می‌رسانند نیز می‌باشند؛ اما دسترسی به این ابزار بسیار هزینه‌بر است.

 آمازون به داده‌هایی دسترسی دارد که هیچکس دیگری به این داده‌ها دسترسی ندارد. در فروشگاه‌های سنتی شما نمی توانید ببینید که مشتری چه محصولاتی را برمی‌دارد و چک می‌کند اما آنها را نمی‌خرد؛ اما آمازون به این اطلاعات دسترسی دارد.

آمازون می‌داند که شما چه کالایی را بررسی کردید اما آن را خریداری نکردید. با استفاده از این داده‌ها، آمازون می‌تواند تست‌های منطقه‌ای با کاهش قیمت یک روزه انجام دهد، یعنی در برخی بازارها قیمت یک کالا را به مدت یک روز کاهش دهد تا ببیند مشتریان با چه قیمتی حاضر به خرید یک محصول هستند.

هرچند فروشندگان سنتی می‌توانند به راحتی داده‌های فروش خود را بررسی کنند و بفهمند که چه سایز یا چه رنگ تیشرتی فروش بیشتری دارد و کدام رنگها و سایزها فروش کمتری دارند، آمازون به نظرات مشتریان در مورد محصولات رقیب نیز دسترسی دارد و می‌تواند بفهمد که مثلاً

بعد از شستشو آیا تغییر کرده است یا خیر؟

 یا اینکه تیشرت مورد نظر مناسب چه نوع اندامی است؟

بستر بزرگ دیگری که وبسایت آمازون راه اندازی کرده است، اجازه فروش محصولات توسط سایر فروشندگان در سراسر جهان می باشد که البته از این موضوع می توان به عنوان کسب و کار جدید نام برد.

فارسی زبانان در سراسر جهان نیز می توانند با بهره گیری از دوره خرید کالا از چین و فروش آن در وبسایت آمازون می توانند همانند حسین عزت خواه به درآمد میلیاردی خود برسند.

آمازون پرایم

آمازون پرایم یکی از سرویس‌های اشتراکی آمازون است که خرده فروشان آنلاین با عضویت در آن می‌توانند از امکاناتی مثل تحویل به روز سفارش برخوردار شوند. همچنین آمازون به اعضای این سرویس، امکان مشاهده نامحدود برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و حتی ویدئوهای ورزشی را می‌دهد.

در حال حاضر آمازون انگلستان، مبلغ ۹۹/۷ پوند را به عنوان حق عضویت در آمازون پرایم برای خرده فروشان تعیین کرده است؛ به عبارت دیگر، اگر برای اولین بار می‌خواهید عضو این سرویس شوید، باید ۵۹ پوند برای یک سال بپردازید.

 در صورتی که طرفدار ورزش نیستید، باز هم می‌توانید از مزایای بی شمار دیگر آمازون پرایم مانند دریافت موسیقی رایگان بر تلفن همراهتان، تماشای ویدیو بدون نیاز به وای فای و غیره بهره‌مند شوید.

تاریخچه روز پرایم

آمازون در جولای سال ۲۰۱۵ اولین بار روز پرایم را معرفی نمود تا بیستمین سال تأسیس شرکت را جشن بگیرد. این روز طراحی شده بود تا نسخه‌ای از جمعه سیاه برای طرفداران پر و پا قرص آمازون باشد؛ اما میزان فروش آمازون در روز پرایم از جمعه سیاه بالاتر بود.

شعار آمازون برای معرفی این رویداد جدید این بود: جمعه سیاه را فراموش کنید. به روز پرایم بپیوندید.

آمازون در اولین روز پرایم خود ۹۰۰ میلیون دلار فروش داشت و یکی از مدیران ارشد آمازون، برایان اوسلاوسکی، آن را کریسمس در جولای نامید. شرکت تصمیم گرفت تا سال بعد نیز همین برنامه را اجرا کند و تخفیفات بیشتری ارائه دهد.

 در سال بعد، فروش به ۱.۵ میلیارد دلار رسید. در سال ۲۰۱۷، روز پرایم مشتریان بسیار بیشتری را به ویژه در سطح بین‌المللی جذب کرد. رکورد عضویت در وبسایت برای دوره آزمایشی یک ماهه پرایم شکسته شد و اسپیکر هوشمند اکو دات پرفروش ترین محصول آمازون بود. آمازون سرمایه‌گذاری زیادی روی تجارت مبتنی بر فرمان صوتی کرده است.

ما نیز امیدواریم که یک روز سرویس‌های بسیار مفید وبسایت آمازون در اختیار ایرانیان نیز قرار گیرد و یک سایت آمازون فارسی در کشور عزیزمان باشد و البته از این‌رو بحث فروشندگی در آمازون از ایران نیز راحت‌تر قابل انجام خواهد بود.

 البته وبسایت عزت خواه دات کام همواره تلاش کرده که به صورت غیرمستقیم به علاقه‌مندان برای فعالیت در آمازون کمک نماید. در این وبسایت آموزش‌های بسیار مفیدی در خصوص نحوه فروشندگی در آمازون ارائه شده است. در حال حاضر با وجود این وبسایت بسیاری از فروشندگان داخل وبسایت آمازون ایرانی می‌باشند و به درآمدهای فوق‌العاده‌ای رسیده‌اند.

 امید است این شرایط همواره آسان‌تر شود تا ایرانیان نیز به کسب درآمد پر سود خود بپردازند.

برای اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۳۰۲۲۲۲۴۱۳ در واتساپ پیام دهید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب